۸۰ میلیارد دلار در میدان پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: طی ۲۰ سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار در میدان پارس جنوبی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

۸۰ میلیارد دلار در میدان پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده است

محمد مشکین‌فام پنجشنبه‌شب در نشست با وزیر نفت در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی دارای ۳۹ سکو و ۴۰۰ حلقه چاه است که در حال حاضر ۳۷ سکو و ۳۳۶ حلقه چاه این میدان در مدار تولید قرار دارد.

وی از تکمیل دیگر چاه‌ها با تأمین لوله‌های سی‌آرای خبر داد و اضافه کرد: دو سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته ۸۰ میلیارد دلار در میدان پارس جنوبی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است افزود: پارس جنوبی دارای ۱۳ پالایشگاه است.

وی ادامه داد: هر هشت پالایشگاه سایت یک تحویل بهره‌بردار شده است و از پنج پالایشگاه سایت دو هم چهار پالایشگاه تحویل شده و پالایشگاه فاز ۱۴ باقی مانده است.

مشکین‌فام با اشاره به تأمین ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی خاطرنشان کرد: میدان گازی پارس جنوبی با تأمین خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نقش بسزایی در تولید بنزین کشور دارد.

وزیر نفت که عصر پنجشنبه به عسلویه سفر کرده است، در اولین برنامه کاری خود با حضور در مقبره الشهدا منطقه ویژه پارس نسبت به دو شهید گمنام والامقام ادای احترام کرد و به قرائت فاتحه پرداخت.

جواد اوجی را در این سفر حسن منتظر تربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همراهی می‌کنند.

بازدید از پروژه‌ها و تأسیسات گازی و نفتی در پارس جنوبی و همچنین سکوهای نفتی در محدوده استان بوشهر و نشست با مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از برنامه‌های وزیر نفت است.

منبع: مهر

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها