عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران:

وزير پيشنهادي نيرو بخش خصوصي را باور دارد/ محرابيان در وزارت نيرو موفق خواهد بود

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران گفت: از آنجا كه علي اكبر محرابيان روحيه مشورت پذيري و همكاري با بخش خصوصي توانمند را دارد مي تواند در وزارت نيرو بسيار اثرگذار باشد.

وزير پيشنهادي نيرو بخش خصوصي را باور دارد/ محرابيان در وزارت نيرو موفق خواهد بود

علاء میرمحمد صادقی گفت: وزير پيشنهادي نيرو، سابقه حضور در وزارت صنايع و معادن را دارد، وي در سال هاي كه وزير بود براي بخش خصوصي احترام قائل بود و همواره براي تصميم گيري از آنها دعوت مي كرد كه نظرات و صحبت هاي خود را مطرح كنند و پس از شنيدن صحبت هاي كارشناسي نسبت به اتخاذ تصميم اقدام مي كرد.

وی اصافه کرد: از آنجا كه علي اكبر محرابيان روحيه مشورت پذيري و همكاري با بخش خصوصي توانمند را دارد مي تواند در وزارت نيرو بسيار اثرگذار باشد لذا اين امر كمك خواهد كرد كه بخش خصوصي براي ورود به حوزه ساخت بيش از گذشته ترغيب شود.

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران ادامه داد: يكي از كارهاي كه بايد در وزات نيرو انجام شود، ساخت نيروگاه توسط بخش خصوصي و حمايت مالي دولت و به خصوص وزارت نيرو است؛ اگر به سمت ايجاد ظرفيت هاي جديد حركت كنيم در آينده اي نزديك ديگر منطقه و محله اي در كشور با قطعي برق روبرو نخواهد شد.

او گفت: يكي از چالش هاي كه وزارت نيرو طي چند سال اخير با آن مواجه شده و تبعات منفي آن در حوزه برق و آب قابل مشاهده است، عدم انگيزه فعالان اقتصادي براي سرمايه گذاري در ساخت نيروگاه است.

صادقی افزود: بارها عنوان شده كه دولت نبايد رقيب بخش خصوصي باشد از همين رو به جاي آنكه وزارت نيرو به دنبال نيروگاه سازي باشد بايد بخش خصوصي را تشويق به سرمايه گذاري در اين بخش كند و با حمايت هاي مالي و معنوي فضاي را ايجاد كند كه هر دو طرف از سرمايه گذاري منتفع شوند.

عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران در خاتمه گفت: با توجه به ويژگي هاي رفتاري و كاري وزير پيشنهادي نيرو، اميدوارم كه نمايندگان مجلس با راي بالا علي اكبر محرابيان را به عنوان وزير وارد كابينه دولت سيزدهم كنند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    تا پول نباشد همه شعار و حرف است نیاز به بودجه برای ساخت و سرویس و نگهداری است که فعلا اوضاع اقتصادی خراب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها