افزایش ملایم قیمت نفت سنگین ایران

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته حدود دو درصد رشد ماهانه داشت.

افزایش ملایم قیمت نفت سنگین ایران

قیمت نفت سنگین ایران در ژوییه به ۷۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۱ دلار و ۶۸ سنت در ژوئن، یک دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و یک سنت در مقایسه با ۳۸ دلار و ۵۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در ژوییه به ۷۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید که بالاترین میانگین ماهانه این شاخص از اکتبر سال ۲۰۱۸ به این طرف بود و در مقایسه با ۷۱ دلار و ۸۹ سنت در ژوئن، یک دلار و ۶۴ سنت معادل ۲.۳ درصد افزایش داشت.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه بوده که در مقایسه با ۳۹ دلار و ۸۵ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ دلار و ۴۳ سنت معادل ۶۳.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در ژوییه به ۲۶.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۶۴ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ژوئن افزایش داشت.

تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی، عراق و نیجریه افزایش پیدا کرد اما در آنگولا و ونزوئلا کاهش داشت. تولید نفت ایران ۱۵ هزار بشکه در روز در ژوییه نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت و به ۲.۴۸۵ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها