دلیل خاموشی های پراکنده اعلام شد

سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش مصرف برق شاهد بروز خاموشی های پراکنده هستیم که درصورت رعایت مصرف خاموشی ها کاهش خواهد یافت.

دلیل خاموشی های پراکنده اعلام شد

مصطفی رجبی مشهدی افزود: پیرو اطلاعیه و هشدارهای قبلی، با توجه به افزایش دما، در هفته جاری افزایش مصرف برق قابل توجهی داشتیم.
وی ادامه داد:امروز نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید و با توجه به این که محدودیت هایی که در تولید برق نیروگاه های برق آبی داشتیم، امکان جایگزینی و تامین برق مورد نیاز توسط نیروگاه های حرارتی وجود نداشت.
سخنگوی صنعت برق گفت: اگرچه صنایع عمده و بزرگ، همکاری خوبی با صنعت برق داشتند اما لازم است که سایر هموطنان در بخش های خانگی و تجاری نیز به منظور جلوگیری از قطعی برق، با صنعت برق همکاری داشته باشند.
رجبی مشهدی ادامه داد:در صورتی که هموطنان در ساعت بین ۱۲ تا ۱۸ که اوج بار روزانه است و ۲۰ تا ۲۳ که پیک شبانه است، مصرف خود را با خاموش کردن روشنایی های اضافی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه کاهش دهند، امکان تامین برق برای همه هموطنان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: روز گذشته نیاز مصرف برق به ۶۵ هزار و ۱۰۷ مگاوات رسید و پیش‌بینی می‌شود که این میزان دوباره مرز ۶۶ هزار مگاوات را پشت سربگذارد.

منبع: ایرنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ساده
    0

    انشالله انرژی هسته ای میاد و این مشکل برق حل می شود. ما هنوز با وعده های دکتر احمدی نژاد منتظریم

  • دن کیشوت
    0

    لعنت خدا بر استخراج کنندگان بیت کوین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لعنت بر اجداد اونیکه ارز دیجیتالی را. تو کشورراه انداخت.

  • ناشناس
    0

    چشمتون روشن خبر داغی بود اولین باره تو عمرمون که این خبر را شنیدیم. خوش خبر باشید ولی کمی هم خجالت میخاد

  • re
    0

    ۷مقصر ،شما و امثال شما و مدیران با لاتر از شما نیستید ،مشکل اینجاست ،که ما ،مردم بیش از توانمان صبور و خوش باوریم ،تا این دو عنصر در وجودمان است ؛با خیال راحت بتازید و نیازی به توجیح نیست .

  • ناشناس
    0

    مسیول بی کفایت وزارت نیرو توی این گرما با اعصاب مردم بازی نکن قطع برق مساوی است با...,,,, ,,,

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها