سخنگوی صنعت برق:

شبکه سراسری برق پایدار شد/ تلاش ها برای کاهش خاموشی ها ادامه دارد

سخنگوی صنعت برق گفت: وضعیت شبکه سراسری برق پایدار است و تلاش ها برای کاهش خاموشی ها ادامه دارد.

شبکه سراسری برق پایدار شد/ تلاش ها برای کاهش خاموشی ها ادامه دارد

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه تلاش برای بهبودی بیشتر ادامه دارد، اظهار داشت: تولید نیروگاه‌های برق حرارتی در وضعیت پایداری است و میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰ هزار مگاوات گذشته است ولی کماکان واحدهای برق آبی دچار محدودیت هستند.

سخنگوی صنعت برق افزود: با برقرار کردن یک ترانس از پست تهرانپارس که روز گذشته حادثه دیده بود، خاموشی در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران کاهش یافته و تلاش می‌شود با برقدار کردن ترانس دوم تا روز شنبه به طور کلی خاموشی‌های این منطقه به طور کامل مرتفع شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: از صنایع عمده که تعطیلات و تعمیرات خود را به این ایام منتقل کرده‌اند تشکر می‌کنیم و برابر با مصوبه هیأت وزیران که در روز گذشته ابلاغ شد معادل انرژی کاهش یافته که در دوره بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد با تعرفه صفر محاسبه شود.

وی افزود: علاوه بر آن مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی‌های مالیاتی و تعهدات بیمه‌ای این دسته از مشترکان در کارگروهی که تعیین شده در دستور کار و بررسی است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: براساس تصمیم‌های این مصوبه تا پایان مردادماه، پنجشنبه‌ها اداره‌ها و سازمانهای دولتی، بانک‌ها و سایر نهادهای عمومی تعطیل هستند.

وی افزود: واحدهای صنعتی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود، امکان مصرف برق دارند و برق مازاد آنها را شرکت توانیر به نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ ریال به ازا هر کیلووات ساعت خریداری می‌کند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • دبهل
    0

    فکرکردین مردم چیی نمیگن ازنجابت شون پوست شما رامیکنن.بیت کوین زدن حالابرق را دادن .حقه بازان.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      استخراج بیت کوین اگر هم باشه درکل بیشترازهزارمگاوات نیست،چیزی که هست اینست که متاسفانه کمبودبرق ایران چیزی درحدود25تا30 هزار مگاواته ومصرف برق استخراج بیت کوین درمقایسه با این عدد خیلی کمه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها