تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می‌شود؟

مدیرکل روابط بین الملل توانیر در خصوص اینکه مصرف برق در چه ساعاتی دو برابر محاسبه می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.

تعرفه برق در کدام ساعات دو برابر محاسبه می‌شود؟

ابوذر صالحی با اشاره به ساعات اوج مصرف گفت: ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.

او ادامه داد: با توجه به گرمای زودرس هوا ما از ساعت ۱۲ ظهر هم دچار کمبود برق خواهیم شد، ولی برای رفاه حال مشترکان ما از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و غیره استفاده نکنند؛ چراکه در این ساعات صنایع، چاه‌های کشاورزی و اداره‌ها در حال استفاده از برق هستند.

مدیرکل روابط بین الملل توانیر تصریح کرد: مشترکان توجه داشته باشند که مصرف برق در ساعات اوج مصرف به بالاترین رقم خود خواهد رسید به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است، ولی در ساعات شب مانند ۱۲ شب تا ۶ صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می‌شود.

صالحی گفت: مشترکان در این ساعت‌ها از به کارگیری لوازم پرمصرف خودداری کرده و استفاده از این وسایل را به ساعت‌های انتهایی شب یا صبح‌ها منتقل کنند و به این ترتیب هزینه‌های خود را کاهش دهند.

او افزود: مردم می‌توانند از نور روز به جای نور لامپ‌ها بیشتر استفاده و لامپ‌های اضافه را به خصوص در این ساعت‌ها خاموش کنند.

مدیرکل روابط بین الملل توانیر در پایان استفاده از دور کُند کولر‌های آبی در ساعت اوج مصرف و تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی دمای آسایش را از راهکار‌های دیگر در مدیریت مصرف در ساعت‌های اوج مصرف برشمرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • رئیسی
    0

    آخه مردک تابستون میشه ازساعت 13تا 17کولر روشن نکرد شما خودتون کولرتونو تو این ساعت روشن نمیکنید چرت میگویی

    نظرات شما -
    • ...
      0

      واقعا كه مسخره اند!!

    • غلامرضا
      0

      ما پارسال این همه به خودمون سختی دادیم و کولر روشن نکردیم باز هم نامردا قبض برق 700 هزار تومان اومد برای خانواده پنج‌نفره خدا لعنت کند بانی و باعث این وضعیت سخت برا مردم ، تا کی باید تحمل کنیم ، حداقل برامون زمان مشخص کنند بگند شما تحمل کنید تا 1402 اگه نتونستیم خودمون گورمون رو گم میکنیم ، بابا بس اینهمه آزمون و خطا ، هنوز مملکت داری رو یاد نگرفتید , یا اینکه کاسبی شما تو این وضعیت بهتره نذاشتید این دو روز عمر لعنتی به آرامش بگذره الان 48 سالمون ، خسته شدیم بخدا

    • زمان
      0

      غير ممكن است كلر روشن نكني ٧٠٠هزار تومن بول برق بياد

  • یا حق
    0

    نهایت ظلم به مردم... یعنی در وقت ظهر و اوج ساعت گرما و بخاطر محاسبه ۲.۵ برق، مردم از روشن کردن کولر خودداری کنند!!! مجلس انقلابی چه می کند؟؟ چرا افسار این دولت افسار گسیخته را کنترل نمی کند؟!! سازش با این طغیانگری تا کی؟؟!!

    نظرات شما -
    • روستانشین
      0

      مججججلاس انقلابی ،، خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • محمود
    0

    متاسفانه هرچه نوشتیم گوش شنوایی نیافتیم علت افزایش مصرف برق بطور عمده مربوط می شود به کسانی که انشعاب غیرمجاز دارند یا دستفروشان که بیشتر انها از لامپهای رشته ای استفاده می کنند .گویی قصدی در کار است وهزینه برق این افراد قانون شکن را باید انسانهای قانونمدار پرداخت کنندوچون کسانی که انشعاب ندارند بدون هزینه مصرف می کنند به پیک مصرف نیز توجه نمی کنند مقصر اصلی هم وزارت نیرو است که اگر انشعاب واگذار کندهم توان مالی وزارت نیرو بالا خواهد رفت هم مشترکینی که دارای کنتور هستند بیشتر رعایت می کنند.

    نظرات شما -
    • رضا نجفی
      0

      چرت نگو. برق مجانی برای عربها و چینیها. پولش از جیب ما. خودتو به خریت نزن. پس برق نیروگاهی که به اندازه چندسال بودجه کشور خرج از جیب مردم رفت چی میشه

  • صدور مجوز به ماینر های چینی در تهران
    0

    وقتی به کشور کمونیست خلق چین اجازه استخراج رمز ارز در ایران میدهید حالا مردم باید تاوان بدهند شرف داشته باشید گورستان راگم کنید زودتر سیل‌ احمدی نژاد همه را میبرد

  • صبور
    0

    مثلا ساعت 12 شب جاروبرقی روشن کنی و 1 شب لباس شویی و تا صبح هم لباسها خشک میشه و4 صبح هم دوباره اتو بکش .... . مغزو تفکرو ... با همین افکار و مدیریت به اینجا رسیدیم دیگه ... واقع متاسفم برای خودمون از مردم جاکارتا بدبخترشدیم

  • کاربر ناشناس
    0

    آخه خودشون برق مجانی دارند با مردم کار ندارند میگن از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مردم از بادبزن استفاده کنند تا جریمه نشوند .خسته نباشید خدا قوت..

  • ناشناس
    0

    حاجی میخوای شب رو روز اعلام کنی؟

  • مورچه
    0

    چرابرق مردم ایران رادراختیارچین کمونیست قراردادین برای ارزدیجیتال ومردم قطعی داشته باشن غلط زیادی نکنیدلامذهب های ظالم مردم پخته شدن تواین گرما چینی هارابیرون کنید خدالعنت کند کمونیست های بی وجدان راامین

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      هزار بار لعنت بهشون هزاران هزار با

  • فرهادفضلی
    0

    باسلام احتراما برای اینجانب بسیار جای تاسف و نگرانی است که چنین متن غریبی در سایت خبر فوری از سوی مدیرکل روابط بین الملل توانیر نوشته شده که : مشترکان ما از ساعت ۱۳ تا ۱۷ را اوج مصرف اعلام کرده‌ایم و باید مشترکان به این نکته توجه داشته باشند که در این ساعات از وسایل پرمصرف همانند ظرفشویی، کولر، جاروبرقی و غیره استفاده نکنند ، به طوری که در این ساعات نحوه محاسبه برق ۲.۵ برابر است. و عجیب تر از آن اینکه ساعات شب مانند ۱۲ شب تا ۶ صبح تعرفه برق مشمول تخفیف هم می‌شود. یکی از مفاهیم این جمله یعنی در اوج گرما وسیله خنک کننده استفاده نشود والا جریمه میشوید ! و در عوض اگر در ساعت شب تا صبح کسی جارو برقی و کولر!!!!استفاده شود تخفیف خواهد گرفت . تشویق مردم به استفاده از جارو برقی پر صدا چیزی عجیب نیست ؟!

    نظرات شما -
    • پاسخ فرهادفضای
      0

      احتمالا شمابرادرهمسراردکانیان هستی خخخخخخخخخخخخخخخخحخخخخخ

  • شهرام.ر
    0

    تو کشوری که به عراق برق میفروشه و به چین اجازه مصرف آنچنانی از برق میده باید مردم تو اوج گرما کولرها رو خاموش کنن تا مجبور نشن برقی رو که قرار بود مجانی باشه، با بهای دو برابر از دولت بخرند .کاشکی لااقل خجالت می کشیدید.

  • سونامی
    0

    در کشور چین تولید و خرید و فروش ارز دیجیتال رو بدلیل مسائل زیست محیطی و مالی و بانکی و پولشویی ممنوع میکنه در عوض مدیران و تصمیمگیران مملکت گل و بلبل ما با افتخار و مباهات برای اتباع چینی ها شرایط ایجاد مزارع تولید رمز ارز رو را فراهم میکنن، و بر سر گشاد شیپور میدمند ، و فقط به فکر منبع و درآمد شخصی خود با هر قیمتی از محل تاراج منابع و عواید کشور میباشند ،اینست مدیریت و تخصص خواص و خروج از بحران و فرو رفت و حکومت کردن بر شانه ها و جیب و سفره ملت .

  • مهری
    0

    یعنی آقای اردکانیان خداوکیلی اگر در این ساعت وسایل برقی روشن نباشه در بقیه ساعات استفاده کنیم تخفیف میدین آخه چرا وزارت نیرو اینقدر دروغ میگه لااقل پیامک میفرستید بنویسید چقدر تخفیف دادین که ما هم باور کنیم گر چه ما چیز برقی غیر از تلویزیون و یخچال هیچی نداریم باید یه جوری دروغ بگید که باورمان بشه پول برق سالی ۱۲ ماه یک جور میاد هی با همان قیمت ساعت پر بار حساب می کنند

  • حجت مدواری
    0

    عمو بی غیرتی هم اندازه داره دارین میگین گرمای زودرس بعد می‌فرمایید از کولر استفاده نکنید

  • رضا نجفی
    0

    اگر بابت دروغ پول خوب میدند و بهشت میبرن . چرا به مردم میگید دروغ بد هست. مملکت رو دروغ به گند کشیده که امسال تو میگید. جان مادرتان فقط حرف نزنید این خواسته ما. هست. زیاده؟

  • شیخ
    0

    اسم شمابی غیرت هارا نمی شود ادم گذشت زن وبچه ومردم ایران ازگرمابسوزند چون شماب اربابتان نمی توانید بگوید نه لعنت به شما مدیران ووزرا لعنت بررحانی شیطان بزرگ بااین دولت بی عرضه ات گند گند گند گند زدیدین

  • راحیل
    0

    بازم شنبه شد پنج شنبه ها جاهایی حالشون میگیرند شنبه تلافی شو سر ملت در میآورند ولا دیگه جا نداریم

  • بهار
    0

    دولت بهتره ماینرهایی که برای تولید رمز ارزها داره رو خاموش کنه و برق هایی که برای دلار به عراق و دیگر کشورهای برادر عرب میفرسته رو نفرسته حتما قیمت برق میاد پایین و کمبود هم نداریم! حکومت اگه یه ذره کمتر خیانت به این آب و خاک بکنه همه چیز درست میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها