رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور خبر داد:

کاهش ۸۰ درصدی متقاضیان بنزین سوپر

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور گفت: بنزین سوپر فقط با قیمت آزاد عرضه می‌شود و مردم با قیمت فعلی طالب آن نیستند و استفاده از بنزین معمولی یا یورو را ترجیح می‌دهند.

کاهش ۸۰ درصدی متقاضیان بنزین سوپر

اسدالله قلی‌زاده رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور درباره وضعیت توزیع بنزین سوپر در جایگاه‌ها گفت: از آبان‌ماه سال گذشته با افزایش قیمت سوخت و سپس با شیوع کرونا شاهد کاهش چشمگیر تقاضای مردم برای بنزین سوپر بوده‌ایم و این میزان بیش از 80 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف بنزین سوپر 80 درصد کاهش یافته است، درباره ناموجود بودن بنزین سوپر در جایگاه‌ها نیز گفت: جایگاه‌ها در حال عرضه این فرآورده هستند، ولی برای توزیع بنزین سوپر با مشکلاتی مواجه بوده‌اند که از جمله می‌توان به تبخیر این فرآورده و زیان مالی جایگاه‌ها اشاره کرد. همچنین در حالیکه قیمت بنزین سوپر بیشتر و متقاضی آن کمتر است، حق‌العمل آن نسبت به بنزین معمولی یا یورو تفاوتی ندارد. ضمن اینکه وقتی جایگاه این فرآورده را خرید می‌کند و در مخازن قرار می‌دهد، زمانبر شدن فروش آن زیان‌های مالی متوجه جایگاه می‌کند.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران کل کشور ادامه داد: در مواقعی که چنین شرایطی پیش می‌آید و یا کمبود تولید بنزین سوپر وجود دارد، سکوهای مربوط به این فرآورده در هر جایگاه، عاملی برای زیان‌دهی می‌شوند و حق دارند بر هر نحو مقتضی از این زیان جلوگیری کنند، در شرایط فعلی همه بلاتکلیفند و تنها راه حل جلوگیری از بروز چنین مشکلی ایجاد تناسب قیمتی و توجه به عرضه و تقاضا است، به خصوص اینکه این فراورده فقط با قیمت آزاد عرضه می‌شود و مردم با قیمت فعلی طالب بنزین سوپر نیستند و استفاده از بنزین معمولی یا یورو را ترجیح می‌دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به الزامات زیست محیطی و همچنین جلوگیری از زیان جایگاه‌ها و بیکاری کارکنان و احترام به انتخاب مردم، مسئولین باید وضعیت فعلی را به نفع مردم و بخش خصوصی تعیین تکلیف کنند و نسبت به تعیین حق‌العمل جایگاه‌ها به جهت استمرار در توزیع بنزین سوپر توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مرتضی
    0

    هر کشور دیگه ای بود الان قیمتو پایین میاورد. این موقع نمیگم فلان کشور بنزینشو الان اینقدر میفروشه وقتی گرونه خوبه ولی ارزون میشه اخ میشه

  • صالح
    0

    درود بر دولت فداکار ...که مردم بنزین را مدیریت کردند .تا به فقرای آمریکا هم بنزین برسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها