قیمت نفت به ۲۶ دلار و ۸۴ سنت رسید

قیمت نفت برنت پس از کاهش شدید در طی ۴ هفته گذشته امروز با ۵۰ سنت معادل حدود ۲ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۸۴ سنت رسید.

قیمت نفت به ۲۶ دلار و ۸۴ سنت رسید

رهبران کشور‌های عضو گروه ۲۰ متعهد شدند که به منظور مقابله با از بین رفتن فرصت‌های شغلی و کاهش درآمد‌ها در نتیجه شیوع ویروس کرونا بیش از ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تزریق کنند و «هر کاری لازم است برای فائق آمدن به همه گیری ویروس» انجام دهند.

قیمت نفت برنت پس از کاهش شدید در طی ۴ هفته گذشته امروز با ۵۰ سنت معادل حدود ۲ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۸۴ سنت رسید و در مسیر ثبت رشد هفتگی جزئی قرار گرفت. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با ۶۰ سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید و در مسیر رشد هفتگی حدودا ۳ درصدی قرار گرفت.

قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای سال میلادی جدید تاکنون حدود ۶۰ درصد افت داشته است.

آمریکا اکنون از نظر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از کشور‌های چین و ایتالیا پیشی گرفته و اصلی‌ترین کانون شیوع کرونا در جهان به شمار می‌رود. تعداد افراد تحت بستری در آمریکا طی روز‌های اخیر افزایش یافته و این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی، کادر درمانی و تخت‌های بیمارستانی مواجه است.

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «درگیر شدن آمریکا با کرونا بیشترین تاثیر را بر میزان تقاضا برای نفت خواهد داشت و آمار‌های تولید ناخالص داخلی این کشور نشان می‌دهد که میزان تراکم و شلوغی در شهر‌های بزرگ آمریکا ۸۲ درصد کاهش یافته است.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها