حذف قبوض کاغذی آب از سال آینده

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به حذف قبوض آب گفت: هم اکنون این طرح به حالت پایلوت در اصفهان امسال اجرایی شده است.

حذف قبوض کاغذی آب از سال آینده

قاسم تقی زاده خامسی در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب، با اشاره به حذف قبوض آب گفت: هم اکنون این طرح به حالت پایلوت در اصفهان امسال اجرایی شده است.

او ادامه داد: هدف ما این است که سال آینده طرح حذف قبوض آب را سال آینده حذف کنیم.

خامسی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: در این نمایشگاه ۲۶۱ شرکت حضور دارند که ۱۳ شرکت خارجی است، نقطه بارز این نمایشگاه ۵ برابر شدن حضور شرکت‌های دانش بنیان است.

او گفت: خوشبختانه هیچ یک از تحریم‌ها تا به امروز نتوانسته اخلالی برای ما ایجاد کند و تمامی دستگاه‌های آب و فاضلاب کشور به دست متخصص کشور تولید می‌شود.

خامسی افزود: هم اکنون در این دولت دوازدهم ۴۰ تصفیه خانه فاضلاب و ۲۷ تصفیه خانه آبی احداث شده است که امیدواریم تا پایان این دولت تعداد این تصفیه خانه‌ها به ۱۰۰ برسد.

معاون وزیر نیرو گفت: متاسفانه طبق آمار اتخاذ شده ۲۰ هزار روستا در کشور دسترسی به آب شرب ندارند که در حال حاضر ۷ میلیون روستا تحت پوشش آب قرار گرفته اند که امیدواریم طی این دولت تمامی روستا‌های باقی مانده تجهیز شوند.

خامسی در ادامه با اشاره به ساخت تمامی تجهیزات آب و فاضلاب کشور ساخت داخل است، تصریح کرد: در حال حاضر ما در آب و فاضلاب کشور اصلا نیازی به دستگاه‌های خارجی نداریم، ولی هر دستگاهی که ساخت داخل باشد استفاده و استقبال می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها