قرائتی: برای این که در جامعه شاهد سیل، زلزله و ملخ نباشیم، باید زکات پرداخت شود

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: برای این که در جامعه شاهد سیل، زلزله و ملخ نباشیم باید به پرداخت زکات در جامعه اهتمام شود.

قرائتی: برای این که در جامعه شاهد سیل، زلزله و ملخ نباشیم، باید زکات پرداخت شود

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه پنجشنبه در همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز افزود: آنگونه که شایسته است نتوانسته ایم تفسیر آیات قرآن را در کشور دنبال کنیم و اگر به دنبال بهبود جامعه هستیم باید در کنار قرائت و عمل به قرآن به سمت تفسیر آیات قرآن حرکت کنیم.

وی با اشاره به این که بهترین فرصت برای ترغیب جامعه به تفسیر قرآن، ماه رمضان است، ادامه داد: برکت ماه رمضان به تفسیر است و باید بیش از پیش به موضوع تفسیر در جامعه اهتمام بورزیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه تفسیر قرآن باید برای همه آحاد جامعه جذاب باشد اظهار داشت: اگر تفسیر قرآن را عوام فهمید اما خواص نپسندید مقبول نیست و اگر خواص آن را پسندید و عوام آن را نفهمید باز هم مردود است پس تفسیر قرآن را باید عوام بفهمند و خواص بپسندند.

قرائتی با اشاره به اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی همچون آیات قرآن است، تاکید کرد: امام خمینی (ره) فرموده اند که حفظ نظام یکی از مهمترین و واجب ترین فرائض است و در قران نیز بر حفظ نظان اسلامی تاکید چند باره شده است.

وی در ادامه بر تقویت حضور مردم در مساجد تاکید کرد و گفت: منبرها نباید زمان زیادی طول بکشند، برای هر منبر باید 2 ساعت مطالعه کرد و تنها 15 دقیقه سخن گفت.

قرائتی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در جامعه گفت: برای این که در جامعه شاهد سیل، زلزله و ملخ نباشیم باید به پرداخت زکات در جامعه اهتمام شود.

وی افزود: تنها چهار درصد از مردم در کشور زکات خود را پرداخت می کنند با این حال زکات پرداختی سال 97 در کشور افزون بر 400 میلیارد تومان شده است.

منبع: ایرنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    از حساب سخت فردای خود نزد خداوند غفلت نکنیم!!! --- آقای قرائتی!!!نخست باید هر یک از ما از آلوده کردن دین خدا با انبوه من در آوردیهای تخیلات ذهن ناقص بشر / و داده های احادیث و روایات متضاد با قرآن وعقل که مخدوش به جعل و دروغ اند / و ظالمانه به معصوم نسبت داده می شوند / و خشم خداوند و نفرین او را بر می انگیزند / و بد ترین ظلم و جفا را در حق خدا و پیامبر و اهل بیت و در حق دین و مذهب روامی دارند پرهیز کنیم و با این کار سرنوشت ساز نفس خود را تزکیه نماییم تا پرداخت زکات از جانب ما نزد خداوند پذیرفته شود. آقای قرائتی وجدانا بگویید!!! خداوند را از زکاتی که با انبوه من در آوردیهای ذهن ناقص بشر و جعلیات متضاد با قرآن و عقل که بنام دین و مذهب رواج یافته اند / و دین و مذهب را نابود میکنند / و صدها میلیون از مسلمانان را گمراه و منحرف می سازند / و قدسیت و حرمت پیامبر واهل بیت را به بازیچه ی بافته های پوچ ذهن مداحان و واعظان بی سواد و عوام الناس تبدیل می کنند / و این قدسیت و حرمت را می شکنند / چه سود و بهره ایست که شما دفع بلا و بقای دین و مذهب را تنها به پرداخت پول و احشام و گندم و انگور و کشمش و امثالهم گره می زنید؟؟؟!!! آیا حفظ و مصون نگه داشتن دین خدا از تحریف که نخستین وظیفه ی پیامبران بوده و باید اولویت اول وظایف همه ی دین شناسان باشد اهمیت کم تری از پرداخت زکات دارد که شما آن را رها کرده هشدار در مقابل پرداخت نشدن زکات از جانب مردم را که مبتلا به انحراف دینی و مذهبی هستند اولویت اول خود قرار داده اید؟؟؟!!! دین شناسان باید نخست دین و مذهب را از تحریف من در آوردیهای دین فروشان از خدا بی خبر منفعت جو پاک سازند و مردم دین دوست پیرو مذهب را از گمراهی و کج روی بیرون آورند سپس آنان را پس از نجات از گمراهی و انحراف به پرداخت زکات فرا خوانند.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      اگه می خواهی زکات ندی نده ولی فرا فکنی هم نکن.اولا"موارد مصرف زکات 8مورد است که من دراوردی نیست وایه ی صریح قران است ثانیا"با این متن طولانی وبلند بالای جنابعالی شاید عده ای فکر کنن توراست میگی وحتی اگر یکنفر ازانها به خاطر حرف توزکات نپردازند گناهش بگردن شماست.ثالثا" مباحث راباهم مخلوط نکن.رابعا"احادیث مربوط به خشکسالی سیل زلزله وملخ وغیره درخصوص عدم پرداخت زکات است شما ثابت کن که نیست .خامسا" خودشما ازآن افرادی هستید که دیگران را گمراه میسازید.شما کلی گوئی میکنید.شما ازکجا میدانید بقای دین درگرو زکات نیست.مگر یکی از مصارف زکات این نیست که اگر شخصی با دادن زکات مسلمان میشود به اوزکات دهید.همچنین ما سند داریم که این بلایا بخاطر عدم پرداخت زکات است.اگر زکات پرداخت شود حتی یک فقیر هم درعالم پیدا نمیشود.همین فقر خودش بلاست.که هزار مصیبت اجتماعی رابخاطر پرداخت نکردن زکات عده زیادی بدنبال دارد خودت هم این را خوب میدانی....

  • مهدی
    0

    زکات همه مردم ایران فلسطین غزه سوریه عراق رو میتونید از ایران خودرو و سایپا بگیرید.ومن الله التوفیق

  • امپراطور
    0

    با عرض سلام و خدا قوت به حاج آقا .زکات زمانی مورد مقبول حق تعالی هست که مظلوم ایران ملت مثل کشورهای عربی ماه به ماه سهمیه پول نفت به حسابشان از بدو تولد واریز میشود .و هیچ موقع از درد نداری را نچشیدند.خدا وکیلی با چه دلیل و برهانی چنین الفاظ را به زبان می آورید .مگه خبر از حال و روز مردم ندارید که صحبت از پرداخت زکات میکنید .از قدیم گفتن چیزی که به خانه رواست به مسجد حرام هست.

  • مسلمان
    0

    خدا وکیلی وقتی با این خرج و مخارج سنگین و گرانی مردم دخل و خرجشان را بسختی بدست میآورند و تا سر برج روزشماری میکنند و کمرشان زیر بار هر روز گرانی ها خرد شده و اکثر مردها بیکار هستند چگونه میتوانند زکات بدهند وقتی کسی هم خرج و دخل خودش را نمیتواند در بیاورد چطور میتوانند زکات بدهند در صورتیکه اسلام اینقدر هم سخت گیر نیست و خدا خیلی مهربان و ارحم الراحمین است کاری کنیم که مردم اسلام که دین زیباییها و مهربانیهاست را بیشتر از پیش دوست داشته باشندچون اکثر افراد ما بخاطر مشکلات خیلی حساس و زود رنج شده اند.

  • بهنام
    0

    برای پرداخت زکات هم مشکل مالی داریم حاجی.

  • رئیسی
    0

    آقای قرائتی چرا چرت وپرت میگویید اول براورد کن خودت چی هستی وچقدر ثروت داری بعد ببین مراحعی که تاجر شدند وحاکمان نماز اول وقت خوان چه ثروتهایی که بهم نزدند شما ها فقط اسم اسلام را یدک میکشید بسه دیگه مردم روشن شدند دست ازاین حرفهای مسخره بردارید اعتقادات مردم را بااین مقدس معاب بودنتون ازشون گرفتید

  • حمید
    0

    زکات پیشکش.نزدیک به 5ماه است نتونستم گوشت بخرم.یا احتکار میکنند یا صادر میکنند.

  • عابر
    0

    محسن آقا که به نظر ناشناس پاسخ داده است با پرت و پلا گفتن می خواهد نخوانده خود را ملای فهیم جا بیاندازد . آخر در کجای متن نظر ناشناس زکات انکار شده یا بعنوان من در آوردی معرفی گردیده که محسن آقا خود با فرا افکنی دست پاچه به آن ایراد گرفته است؟؟؟!!! اسلام به جهل جاهلان و آز مغرضان دین فروش گرفتار شده است که با بی سوادی یا با ترفندهای و دغل بازیهای خود با دین خدا و مذهب اهل بیت هرگونه بخواهند بازی می کنند و برای امرار معاش و تامین منافع خویش هر گونه من درآوردی را که بخواهند در تضاد با قرآن و عقل بنام دین و مذهب به اذهان مردم پاک دل تزریق می نمایند. محسن آقا!!! اول برو ادبیات فارسی را خوب یاد بگیر بعد بیا قلمت را برای نقد به کار ببر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها