مجمع تقریب مذاهب اسلامی اتحادیه‌‌ «سادات» را تشکیل می‌دهد

مجمع تقریب مذاهب اسلامی اتحادیه‌‌ «سادات» را تشکیل می‌دهد

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، « منوچهر متکی» معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در «کنگره بین‌المللی فاطمی، زن و خانواده مسلمان» که در دانشگاه الزهرا (س) به همت اتحادیۀ جهانی زنان مسلمان برگزار شد، با ابراز تأسف از اینکه چرا در نظام آموزشی ما انسانی هم‌طراز حضرت زهرا(س) بیرون نمی‌آید ، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مسئولان حوزه علمیه بر ایجاد نظام‌نامه تربیتی در کنار بحث آموزشی تأکید کردند.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح نظام تربیتی ـ آموزشی جامعه گفت: نظام آموزشی غرب مبتنی بر لیبرال دموکراسی است و انسان‌هایی که در چنین فضایی رشد می‌کنند، لیبرال و دموکرات خواهند بود، اما این سوال همچنان باقی است که چرا از نظام آموزشی و تربیتی ما انسان‌هایی هم‌طراز و شبیه فاطمه زهرا(س) بیرون نمی‌آید؟

وی با تأکید بر اینکه سخن گفتن از حضرت زهرا(س) بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: هر کسی گمان می‌کند به حد بضاعت و در حد شنا کردنی در برکه می‌تواند از این اقیانوس عظیم بهره‌ای بگیرد و طی طریق کند.

متکی با اشاره به سرزنش حضرت خدیجه(س) توسط عده‌ای زنان مبنی بر ازدواج با پیامبر اکرم(ص) گفت: با وجود این بی مهری‌ها و شماتت‌ها، این حضرت زهرا(س) بود که در بطن مادر مایه آرامش خدیجه (س) بود. فاطمه(س) حتی بعد از وفات مادرشان نیز مایه آرامش قلب پیامبر اکرم(ص) بودند.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ایراد خطبه‌هایی حرکت‌آفرین توسط حضرت زهرا(س) اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) به عنوان معلم بشریت با ایراد خطبه‌هایی زیبا و آسمانی درسی بزرگ حول محور امامت، ولایت، نوبت، معاد و انسان‌سازی به تمام بشریت دادند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها