قیام امام حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از جهالت و گمراهی بود

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین(ع) توجه می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت نجات دهد.

قیام امام حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از جهالت و گمراهی بود

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود در آیین پایانی چهارمین جایزه جهانی اربعین، با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیت بی‌بدیلی در تاریخ اسلام و تشیع است، گفت: موضوع اربعین، موضوع عجیبی است؛ از این جهت که هم علت ایجاد حادثه عاشورا خداوند متعال بوده و هم علت باقی ماندن آن خداوند است. خیلی از حوادث در طول تاریخ اتفاق می‌افتد و بشر ممکن است که در ایجاد آن تأثیر داشته باشد ولی در ابقای آن تأثیر ندارد.

وی افزود: برای نمونه، بزرگان و علمای ما کتاب‌ های مهمی را نوشته‌اند؛ اما آنها امروز وجود ندارند ولی کتابشان هنوز هست. اما علت باقی ماندن حادثه کربلا و حادثه اربعین خداوند متعال است که آن را از طریق عشقی که در قلوب مؤمنین ایجاد کرده است، نگه داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تمام شخصیت‌های آزاده جهان به قیام امام حسین(ع) توجه و عنایت می‌کنند؛ چون امام حسین(ع) برای احقاق حق تلاش کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت و گمراهی، نجات دهد.

ابراهیمی ترکمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این گردهمایی به مناسبت چهارمین دور جایزه جهانی اربعین است که در آثاری که با احساسات تمام ثبت شده‌اند و با احساسات انسان کار دارد، به نمایش گذاشته می شود.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین گفت: برگزاری این جایزه از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این است که ما هم سهمی در بزرگداشت عظمت امام حسین(ع) داشته باشیم و خوشبختانه امروز آثاری که به این سوگواره رسیده آثار ارزشمندی هستند.

ابوذر ابراهیمیترکمان سخنان خود در این آیین را با تقدیر از مردم عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی و حلق صحنه‌های ماندگار در راهپیمایی اربعین به اتمام رساند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اهداف الهی مجاهدتهای بزرگان دین را خدا پسندانه پاس بداریم --- مراسم گرامی داشت مجاهدتهای بزرگان دین در حالی خدا پسندانه و انسان ساز و مفید و مثبت خواهند بود که پیوسته اهداف الهی والای دین خداوند ، که این بزرگان در دفاع از آنها عزیزترینهای خود را در طبق اخلاص فدا و ایثار نمودند، در این مراسم با بیان رسا و گویا عرضه شوند و دین داران با عبرت آموزی از این گونه فداکاریها قدر و ارزش و منزلت دین الهی را بشناسند و همیشه رفتارها و زندگی خود را با این اهداف صادقانه وفق دهند و هماهنگ سازند. آلوده کردن مراسم گرامی داشت مجاهدتهای این بزرگان با من در آوردیها و منقولات نسنجیده ی متضاد با داده های وحی الهی و متعارض با اصول استدلال عقلی بجز دوری از احکام و اعتقادات اصیل دین الهی و دین زدایی و گمراهی و بغرنج و نامفهوم و اثبات ناپذیر ساختن دین ساده و سرشت نشین خداوند بازده دیگری برای بشریت نخواهد داشت وبشر را دانسته یا ندانسته به سرنوشت هلاکت بار گمراهان که در جای جای قرآن توصیف گردیده سوق خواهد داد. مجاهدتها و فداکاریها و جان فشانیهای بزرگان دین در راه خدا هرگز با هدف به ماتم و عزا نشاندن نسلهای بشر بعد از خود نبوده بلکه برای اثبات ارزش دین خدا و عبرت گرفتن بشریت نسبت به چگونگی پیروی و دفاع از این دین و مصون نگه داشتن آن از هرگونه انحراف و تحریفی که طاغوتان و دین فروشان علیه دین خدا روا می داشته اند بوده است. دخیل سازی من در آوردیهای بشری در دین خدا و بنام بزرگان دین اهداف الهی انسان ساز مکتب و رسالت این بزرگان را لوث می نماید و حیثیت معنوی این بزرگان را مخدوش وبی اعتبار می سازد. کاسبان اربعین و دلالان سایر مراسم دینی و مذهبی در طول قرنهای متمادی تنها محتکران و گران فروشان نبوده اند بلکه طاغوتان سلطه جوی قدرت پرست ستم پیشه و دین فروشان دنیا پرست من در آوردی ساز جعال و تقویت کننده ی تاج و تخت طاغوتان همیشه سهم بزرگ تر این کاسبی هلاکت بار را نصیب خود داشته اند و در قیامت روسیاهی این کاسبی همه ی آنان را رسوا خواهد ساخت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها