تحلیل ایندیپندنت از رشد فزاینده جن گیری در غرب و آسیبهای آن

کلیسا به کشیشان درس جن گیری می دهد/ مراجعه افراد جن زده بیشتر و بیشتر می شود

افزایش درخواست مردم از کلیسا باعث شده است که کشیشان بیشتری جهت جن گیری آموزش ببینند. پدیده ای که منجر به نگرانی هایی شده است.

کلیسا به کشیشان درس جن گیری می دهد/ مراجعه افراد جن زده بیشتر و بیشتر می شود

همانطور که واتیکان هفته گذشته اعلام کرد، یک دوره آموزشی جدید جنگیری برای کشیشان جهت پاسخگویی به تقاضای فزاینده مردم برگزار خواهد شد. سوال اینجا است که این پدیده چه معنایی دارد و آیا باید منجر به نگرانی شود یا خیر؟

در این مقاله سعی می شود از جهاتی به این پدیده پاسخ داده شود. شاید این پدیده که انسانهای بیشتری احساس می کنند توسط اجنه تسخیر شده اند کمی مردم را نگران کند اما در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمی شود.
جنگیری در معنای وسیعش، به معنی آزاد شدن از یک مکان، شخص یا حتی شیءای است که توسط نوعی تاثیر منفی و شیطانی تسخیر شده است. در بیشتر سنتها و مذاهب، اعتقادات و آداب و رسومی وجود دارد که از طریق آنها شخص مومن میتواند این تاثیرات شیطانی را از بین ببرد اما در غرب مسیحی این‌پدیده به صورت بیشتری دیده می شود.

البته نباید فراموش کرد که در قرن ۲۱ و در حوزه مذهبی مسیحی و حتی اسلامی، طیف وسیعی از عقاید در مورد جن گیری وجود دارد.
به عنوان مثال، در بین کاتولیکهای رومی و انگلیکن ها متکلمانی وجود دارند که به طور کلی وجود موجودات شیطانی را انکار می کنند. اما بیشتر شاخه ها، تسخیر روح انسان و وجود اجنه را به طور ضمنی می پذیرند و سازمانهایی رسمی را برای جنگیری و پاسخ به تسخیر شدگان ایجاد کرده اند.
البته واقعیت این کلیساها بسیار متفاوت از تصویر ارائه شده توسط هالیوود است.
این مسائل تنها با کشیش های مخصوص آموزش دیده و همیشه با کمترین حد عمومیت انجام می شوند.

روش جن گیری در غرب:

یک عنصر کلیدی آموزش جن گیری این است که به کشیشان کمک کنیم که بفهمند آیا علت مشکل شخص به سلامت روان یا مسائل احساسی مربوط می شود یا نه به چیزی فرا طبیعی. در واقع، عملیات جن گیری هرگز نباید بدون ارزیابی توسط یک پزشک متخصص مورد عمل قرار گیرد.
به همین خاطر نباید فکر کرد که در طول این سالها، تعداد جن گیری رسمی کلیسا به طور فزاینده ای بالا رفته است. چیزی که واقعا رخ داده این است که در طول سالهای اخیر تعداد زیادی از مردم احساس کرده اند که جن زده شده اند و به همین دلیل به کلیسا مراجعه کرده و از آنها کمک خواسته اند.

علت این تقاضای افزایش و مراجعه موضوع بحث است، اما چیز نگران کننده دیگری وجود دارد. مشخص است که مراسم جن گیری موجب آسیب رساندن به افراد آسیب پذیر می شود.

آسیبهای جن گیری:

برای انگلیکن ها و کاتولیک های رومی، مقررات محکمی در این زمینه در حال اجرا است و این عمل جز از طریق کلیسا و با نمازهای مخصوص و قرائت کتاب مقدس انجام نمی شود. جنگیری آنها هرگز شامل تماس خشونت آمیز، لمس کردن بدن شخص و یا تعاملاتی نیست که می تواند به عنوان سو استفاده جنسی تعبیر شود.
در مقابل، در برخی سنت های دیگر، به عنوان مثال برخی از اشکال اونجلیکالیسم، عمل جنگیری بسیار رواج دارد و خشونت هم به عنوان بخشی از این عمل دیده می شود و بسیاری از اعضای جامعه آن را بدون هیچ گونه نگرانی یا شرم دریافت می کنند که این باعث می شود همیشه در معرض خطر باشند.

در یک جامعه لیبرال و دموکراتیک، دولت به هیچ وجه نمی تواند در انتخاب های مذهبی شهروندان دخالت کند. بدون دلیل منطقی، توجیهی برای محدود کردن آزادی افراد برای بیان ایمان مذهبیشان وجود ندارد. به همین دلیل، دشوار است در جوامع غربی، قوانین محدود کننده ای برای مراسم‌جن گیری تنظیم شود.

اما این هم عملی غیرمسئولانه است که آسیب هایی را که بعضی از شیوه های جن گیری می توانند به افراد بزنند، نادیده گرفت. تعدادی زیادی از نمونه ها اعم از کودکان و بزرگسالان در انگلستان وجود دارد که به علت مراسم جن گیری فوت کرده اند. همچنین شواهد فراوانی وجود دارد که افرادی که تحت عمل جن گیری قرار گرفته اند، احساس می کنند که در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند و یا از دسترسی به درمان پزشکی یا سایر حمایتها محروم شده اند.

قانون و جن گیری:
در برخی موارد، قانون انگلستان و ولز روشن است. در مورد کودکان این قانون به شدت سفت و سخت است. سوء استفاده از کودکان، سوء استفاده از کودکان است، فارغ از هر انگیزه ای که در آن وجود دارد. اگر یک کودک رنج می برد یا در خطر آسیب باشد، مقامات دولتی باید اقدام کنندو مانع این آسیب شوند.

در مورد بزرگسالان، اما اوضاع کمی پیچیده است. در برخی از گروه های مذهبی مسیحی، مراسم جنگیری شامل درجاتی از خشونت هستند. به این صورت که فرض می شود که جن یا روح شریر بدن فرد مبتلا را اشغال کرده است و به همین علت برای خروج این روح از فرد مبتلا و تسخیر شده، بدن را به جای ناخوشایندی می برند تا با عذاب جسم، روح شریر بیرون برود.

این عمل خاص بسیار خطرناک است. زیرا درد و رنج شخص به جای نشانه های آسیب می تواند به عنوان خروج روح شریر از بدن شخص تعبیر شود و در نتیجه، شخص، آسیب جدی ببیند. در اینجا، حتی اگر عمل با رضایت شخص مبتلا انجام‌گرفته باشد باز اهمیتی ندارد و باید توسط قانون جلو آن گرفته شود که اکثرا چنین اتفاقی نمی افتد.
در بسیاری از کشورهای غربی، مراسم‌جن گیری یک‌مراسم مذهبی تلقی شده و آزاد است. اما نباید فراموش کرد که هر چند هنوز هم به وضوح تقاضا برای جن گیری وجود دارد اما این مراسم باستانی باید در چارچوب قانون جدید قرار بگیرد و از آن تبعیت کند.

منبع: ایندیپندنت . خبر فوری

بیشتر بخوانید

برگزاری دوره‌های آموزش جن‌گیری توسط کلیسای واتیکان

مراسم ترسناک جن گیری از دختر جوان در کلمبیا+عکس(۱۴+)

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • شکیبا
    0

    جن گیری خیلی باحاله تو ایران کجا اموزش می دن

  • سونیک
    0

    چی بگم والا؟!

  • امین طاها
    0

    سلام بچه ها میگم من تو بعضی فیلما دیدم که جن ها از صلیب سرخ حضرت عیسی میترسن و روی صلیب ها عکس حضرت عیسی است ولی حضرت
    عیسی نمرده و غایب هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها