5 توصیه امام صادق (ع) برای قرار گرفتن جزو یاران امام زمان (عج)

یک استاد حوزه علمیه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره دارد که براساس آن توصیه‌ها می‌توان در دوران غیبت امام زمان(عج) جزو یاران ایشان شد.

5 توصیه امام صادق (ع) برای قرار گرفتن جزو یاران امام زمان (عج)

حجت‌الاسلام ساجدی -استاد حوزه علمیه- با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که درباره امام زمان(عج) و عصر غیبت پنج توصیه دارند، اظهار کرد: توصیه اول امام صادق(ع) اینکه فرمودند «هرکس دعای عهد را بخواند از یاوران مهدی ما اهل‌بیت(ع) خواهد شد» و اگر قبل از ظهور امام زمان(عج) از دنیا برود در عصر ظهور خدا او را زنده می‌کند و از اصحاب مهدی خواهد شد.

وی ادامه داد: امام صادق تاکید می‌کنند به ازای هر کلمه از دعای عهد، خدا هزار حسنه به هرکسی که این دعا را بخواند عنایت و هزار گناه او را پاک می‌کند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: توصیه دوم امام صادق(ع) اینکه فرمودند به زودی دوران حیرت و سرگردانی شما پیش خواهد آمد، به شکلی که در آن عصر به راحتی نجات پیدا نخواهید کرد. به همین منظور «دعای غریق را بخوانید.»

حجت‌الاسلام ساجدی تصریح کرد: توصیه سوم امام این است که «هرکس بعد از نماز صبح و ظهر یکبار بگوید الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم» این فرد نمی‌میرد تا مهدی (عج) را درک کند.

وی افزود: توصیه چهارم امام صادق(ع) این است که هرکس در نماز عصرش «سوره والعصر را بخواند و مداومت داشته باشد» جزو یاوران حضرت مهدی(عج) محسوب می‌شود و اگر قبل از ظهور امام زمان(عج) از دنیا برود انشاءالله در عصر ظهور خدا او را زنده می‌کند و رجعت خواهد کرد و در لیست یاران امام زمان(عج) قرار می‌گیرد.

به گفته این استاد حوزه علمیه، پنجمین توصیه امام صادق(ع) این است که «دعای معرفت را بخوانید».

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0

    این پرت وپلاها چیه حدیث هست کسانی که مومنین فکرمیکردند ازیاران اما مزمان بعضیها هستند مومنین اونهاتازه دشمن میشوند نه بی طرف یعنی اونهابلدنیستند ازاین ذکرها بگن

  • ناشناس
    0

    آیت الله صدیقی هم به ۵ عمل را انجام داده ؟

  • ناشناس
    9

    الحمدلله که از متمسکین به امام زمان هستم.
    نام تو بردم لبم آتش گرفت
    شعله به دامان سیاوش گرفت.
    یا مهدی

  • ناشناس
    1

    یعنی این ذکروبخونیم هرکی باشیم میشیم وردست امام یه حدیث روکل اینا بگن قطعی اصله نمیتونن

  • ناشناس
    0

    هیچ توصیه ای لازم نیست ادم باشه ادم همه جامیرسه مگه هود وشعیب واین پیغمبرها گشت وبکن نکن وذکروورد داشتن شدن الگوی جهان نه ادم بودن ان ذکرها بده خود ائمه هم قبول ندارند

  • ناشناس
    0

    روایت هست درزمان ظهورمیگویند امام زمان دین جدید اورده وقبلابسیاری ازکسانی که سربازان حضرت فکرمیکردند ان افرادازیاران حضرت هستند باحضرت دشمن میشوند یعنی اونها نمیدونن این ذکرهاروبخونن نه عزیز

  • ناشناس
    0

    اومدند پیش امام دعاندادند این اذکارهم ذکرنیست حرف عادی عربی بوده بازن وبچه شون حضرت مفت خورماله کش بدعتی اومدند گفتن این ذکررو5000باربگید ودکون زدند

  • J
    0

    حاج آقا اگر اختلاس گر و رانت خوار و زمین خوار و اینجور چیزا باشیم ولی این ۶ تا شرط رو رعایت کنیم آیا باز هم افتخار در رکاب حضرت بودن نصیبمون میشه ؟؟؟ تو رو خدا راهنماییم کنید

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      نه نمیشه😂بهتون میگم فقط یه شرط داره
      از ته قلبتان مهربان باشین برای کسی بد نخواید
      خیرخواه دیگران باشید ببینید تنها نهادی که امام زمان دوست دارن و به عضویت در اون نهاد افتخار میکنن کجاست :هلال احمر این خودش نشون میده برای امام زمانی شدن باید چه جور آدمی باشیم
      البته من ۴۰ صبح دعای عهد خوندم ولی معتقدم یاران امام از قبل تعیین شدن از قبل از حیات

  • ناشناس
    0

    ضرورت سنجیدن درستی یا نادرستی و جعل از غیر جعل بودن احادیث و روایات منسوب به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) با عرضه کردن این احادیث و روایات به شناختها و هشدارها و نویدهای محکم و مفصل خرد گرا و انکار ناپذیر خداوند در قرآن و آگاه سازی توده های متدین به نتایج خطیر این سنجش حیاتی سرنوشت ساز که تاکید خود پیامبر اسلام در حدیث مشهور « قَدْ كَثُرَتْ عَلَيَّ اَلْكَذَّابَةُ وَ سَتَكْثُرُ ... » است یک ضرورت بی نهایت غفلت ناپذیری است که متاسفانه نزد متولیان آموزش دین و مذهب در کشور ما و در جوامع منتسب به مذهب تشیع در جهان به گونه ای مرموز نادیده گرفته می شود و بنا به حکم خداوند در بسیاری از آیات محکم و مفصل سر تا سر قرآن این نادیده گرفتن بی تردید بنا بر شواهد تاریخی بسیار منجر به بی دینی و لامذهبی و گمراهی و سردر گمی و تباه شدن حاصل یک عمر از دین داری و نیکو کاری متدینان می گردد!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به رسانه های همگانی که روشنگریهای قرآنی را نابود می سازند/ شنبه 22/02/1403
      ---
      مدیریت و کارگزاران رسانه همگانی شما برای توجیه کردن نابود سازی روشنگریهای قرآنی سرنوشت ساز در فردای قیامت که با تاکید قرآن برای اعلام پشیمانی و توبه و رهایی از عذاب جهنم هیچ فرصتی به بشر داده نمی شود در محضر خداوند حساب رس چه پاسخی خواهند داد؟؟؟!!!ا

  • ناشناس
    0

    در جوامع ما شیعیان در کل جهان متاسفانه با سکوت یا تشویق مراجع متولی آموزش و تبلیغ دین طرز رفتار رایج با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مطهرآن حضرت (ع) و امام زادگان با آیات محکم و مفصل خدا شناسی و پیامبر شناسی قرآن تضاد آشکار دارد و دین زدا است و با حکم خداوند در آیات محکم و مفصل سر تا سر قرآن همه آثار یک عمر دین داری و مذهب داری و نیکیهای متدینان را تباه و نابود می کند!!!
    با حکم خداوند مبارزه بی محابا و جدی و آشکار با انواع پدیده های شرک اولویت اول بعثت همه پیامبران خدا بوده که در جوامع منتسب به مذهب تشیع در سر تا سر جهان نزد مراجع متولی تبلیغ دین و مذهب اثر نمایانی ندارد و این پدیده سکوت ناپذیر شوم متضاد با قرآن و عقل متدینان را با رفتارهای شرک آلود به سوی گمراهی و بی دینی و لامذهبی سوق می دهد .
    ترفند شیطانی دین فروشان با پیوند زدن مبارزه علیه شرک به مذهب متحجر منحرف وهابیت خنثی کردن اولویت اول وظیفه الهی پیامبران خدا است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا ما شیعیان بویژه دین شناسان ما با غفلت بخشش ناپذیر از تاکیدهای مکرر قرآنی خداوند نا بخردانه اصرار می ورزیم پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت را با نسبت دادن خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر متضاد با شناختها و هشدارها و نویدهای محکم و مفصل قرآن به آنان این بزرگان دین و مذهب را با این اصرار شیطانی در جهان اسلام بدنام و منفور سازیم و با این اصرار مکتب توحیدی مذهب تشیع علوی را با ترویج آشکارترین رفتارهای شرک آلود خرافه گستر جلوه می دهیم؟!
      چرا متولیان آموزش دین مذهب در مذهب ما از انجام وظیفه مبارزه آشکار و بی محابا با پدیده دین زدای شرک ؛ مبارزه ای که اولویت اول بعثت همه پیامبران الهی بوده با وجود این همه تاکید و هشدار در سرتا سر قرآن استنکاف می ورزند و اکثریت مطلق آنان در مجالس و محافل مذهبی خود ؛ توحید الهی را آمیخته با ترویج نمادها و شعارها شرک آلود آشکار ضد قرآن و عقل تبلیغ می کنند؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها