طی ایام اربعین و دهه پایانی صفر صورت گرفت

توزیع 425 هزار پرس غذا و دیگر نیازهای زائران توسط موکب‌های امامزادگان قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، هفت موکب به نام امامزادگان قم در سطح شهر برپا شد که اقدام به تهیه و توزیع 425 هزار پرس غذا و دیگر نیازهای زائران کردند.

توزیع 425 هزار پرس غذا و دیگر نیازهای زائران توسط موکب‌های امامزادگان قم

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به برپایی هفت موکب به نام امامزادگان استان قم طی ایام اربعین در سطح استان اظهار کرد: در سه بقعه متبرکه امامزادگان جعفر(ع) زواریان، شاه جمال(ع) و ابراهیم و محمد(ع)، مواکبی برای پذیرایی از زائران برپا شد و همچنین امکان اسکان موقت و شبانه زائران هم فراهم بود.

وی افزود: به طور میانگین، دو هزار نفر به صورت همزمان طی 24 ساعت از خدمات اسکان در این سه بقعه متبرکه استفاده کردند و در مجموع 20 هزار نفر به صورت شبانه یا موقت در این اماکن اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برپایی چهار موکب دیگر در بلوار پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: این مواکب به نام مطهر امامزادگان احمد بن قاسم(ع)، علی بن جعفر(ع)، شاه سید علی(ع) و چهار امامزاده(ع) برپا شدند و خدمات پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر این غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی، هنری و سرگرمی هم در کنار این موکب‌ها دایر بودند.

اسکندری خاطرنشان کرد: به این ترتیب و در ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، بیش از 60 هزار پرس غذای گرم توسط مواکب هفت گانه استان قم بین زائران توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طی این مدت، 300 هزار لیوان شربت و 10 تن هندوانه هم توسط عوامل اجرایی موکب‌ها تهیه و توزیع شده است گفت: طبخ و توزیع 20 هزار کاسه شله‌زرد، 5 هزار آب معدنی، 40 هزار لیوان دمنوش و چای و همچنین برنامه‌های فرهنگی، درمانی و اسکان، از دیگر خدمات این موکب‌ها به شمار می‌روند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    البته از جیب ملت بطور غیر مستقیم .

  • ناشناس
    0

    از جیب مستقیم ملت

  • ناشناس
    0

    پول مفته

  • ناشناس
    0

    هر غذایی رو ۵۰تومان بگیریم، میشه ۲۱ میلیارد تومان ناقابل،
    قطعا به همین مبلغ از بغلش به جیب بعضیا رفته

  • ناشناس
    0

    پول مفت از جیب مردم بدبخت ایران

  • ناشناس
    0

    اینروزا نون تو این کاراست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها