از طریق آزمایش DNA 

پنج شهید گمنام شناسایی شدند

پنج شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال‌های گذشته به‌عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه‌ها دفن شده بودند.

پنج شهید گمنام شناسایی شدند

پنج شهید گمنام از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال‌های گذشته، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاش‌های انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه‌ها دفن شده بودند.

شهید اسکندر مومنی شهرکی، فرزند فتح اله، متولد ۱۳۴۱، جمعی تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم(ع) از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۶ در شهر کرد دفن شد.

شهید رستم علی‌بابایی شهرکی، فرزند سلطانعلی، متولد ۱۳۵۲، از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۴ در بندر دیر دفن شد. (خانواده محترم علی‌بابایی، یک شهید دیگر را تقدیم اسلام و انقلاب کرده بودند، شهید سعید علی بابایی دیگر شهید این خانواده است)

شهید رحیم غلامزاده اهوازی، فرزند کاظم، متولد ۱۳۴۶، جمعی تیپ ۸۷ موسی‌بن‌جعفر(ع) از شوش دانیال به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در تک دشمن در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۳ در شهر بیرم دفن شد.

شهید جهانگیر نقدی پور، فرزند صیدمراد، متولد ۱۳۴۲، از شوش به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۵ در دانشکده پزشکی بیرجند دفن شد.

شهید محمدحسن درویش پسند، فرزند یدالله، متولد ۱۳۴۶، از بهبهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ ۰۸ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه آزاد بابل دفن شد.

چهارشنبه ۱۲ آبان پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این پنج شهید به خانواده ایشان اطلاع داده شد و این خانواده‌ها از چشم‌انتظاری درآمدند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • قلندر واقعی
    0

    آیا مادرای مهربون بچه‌ها تون بچه‌ها تون دسته گلهایی که دادین .حالا با تابوت اومدن با بوی باروت اومدن سر ندارن پا ندارن شوق تماشا ندارند ....روح همه شهدا آسمانی صلوات بفرستید

  • سامان
    0

    یاد این بزرگ مردان و عزیزان در قلب ما ابدی خواهد ماند. فاتحه...

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    دم آخوندها گرم که بهترین جوانان ایران رو فرستادن دم گلوله کشور دوست و برادر عراق، و دل هموطنان عربشان را شاد کردند

  • هموطن
    0

    این شهیدان وطن ،زنده و جاویدانند مهرشان در دل ،اسطوره های ایرانند

  • احمد
    0

    درود بر شما که خالصانه جان عزیزتان را برای کشوردادید لعنت بر سران ورییس ومدیران حال وحاضر که فقط چپاولو ودزدی ودروغ گفتن بلدن

  • ایرانی
    0

    اینان ندانسته جان خود را فدای کسانی کردند که امروز همچون گرگ درنده دارند ملت را پاره پاره می کنند. خانواده هاشون در ناز و نعمت و ملت در فقر مطلق...

  • دن کیشوت
    0

    دستاورد آخوندها برای کشور : کشته ها و جسدها، غم و افسردگی و عزا، قبرستان های آباد و آبادیهای ویران، تا جمهوری اسلامی برقرار است هر روز باید شاهد حمل جنازه و جسد و عزاداری باشیم

  • mansour jafari
    0

    این کار ها آب در هاون گوبیدن و داغ دل خانواده شهدا را تازه میکنه ، البته برای شما ها تبلیغه ، نکنین . این مادر ها و پدر ها عزیز از دست دادن داغدارن ، مظلومن . بیشتر ظلم نکنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها