داریوش شایگان در حالت نیمه‌کماست

داریوش شایگان، فیلسوف معاصر در حالت نیمه‌کما به سر می‌برد.

داریوش شایگان در حالت نیمه‌کماست

به گزارش خبر فوری و به نقل از عصرایران، رئیس گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران و از اعضای تیم معالج دکتر داریوش شایگان گفت: بر اثر سکته مغزی سطح هوشیاری ایشان پایین آمده است و در حالت نیمه کما به سر می‌برند.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت عمومی دکتر شایگان چگونه است؟ با اعلام این که سطح خونریزی بسیاروسیع بوده است، گفت: سکته مغزی براثر لخته‌شدن خون در شریان مربوط به قسمت اصلی ساقه مغز رخ داده و خوشبختانه چون به موقع تحت درمان قرار گرفته است، با تزریق دارو، خونریزی متوقف وبخشی از لخته خون هم برطرف شده است.

پزشک عضو تیم معالجه‌کننده دکتر شایگان با اعلام این‌که پایین بودن سطح هوشیاری وی به علت خونریزی وسیعی که رخ داده، طبیعی است، افزود: کارهای درمانی به خوبی انجام می‌شوند و یک تیم پزشکی شامل متخصصان مختلف برای درمان ایشان دارند کار می‌کنند و خوشبختانه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز هم در بیمارستان وجود دارد.

دکتر معتمد درخصوص وضعیت آینده دکتر شایگان هم گفت: معمولا کسانی که با این حجم از خونریزی دچار سکته مغزی می‌شوند احتمال دارد تا مدتی دچار تورم مغزی یا خونریزی مجدد بشوند که در صورت خونریزی مجدد با همفکری سایر پزشکان و متخصصان تیم درمان، اگر نیاز به عمل جراحی باشد، مورد عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

وی در پایان درخصوص میزان هوشیاری دکتر شایگان گفت: درجه هوشیاری ایشان بین ۹ و ۱۰ است و شرایط آینده ایشان فعلا قابل پیش‌بینی نیست.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها