امروز باید از امام حسن مجتبی الگو بگیریم

نماینده ولی فقیه در سوریه گفت: جامعه ما امروز نیازمند الگوگیری از شخصیت بارز حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در فکر، رفتار، عمل و اخلاق است

امروز باید از امام حسن مجتبی الگو بگیریم

با ادامه پیدا کردن تعطیلی نمازجمعه در سوریه، آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه و امام جمعه دمشق در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم سخن گفت.

آیت الله طباطبایی ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ایشان را الگوی صبر و اخلاق عنوان کرد و افزود: لازم است در همه ابعاد زندگی خود از حضرت امام حسن علیه السلام درس بگیریم، چرا که ایشان نمونه بارز اخلاق اسلامی و شکیبایی و صبر بر مشکلات بودند.

نماینده ولی‌فقیه در سوریه با اشاره به پیش رو بودن ایام شب های قدر، اظهار کرد: امسال به خاطر شرایط استثنایی که به خاطر این ویروس منحوس به وجود آمده است، قادر نیستیم این مراسمات را در مساجد و اماکن مقدسه برگزار کنیم، لذا مراسم احیای شب های قدر را در خانه های خود برگزار کنیم.

آیت الله طباطبایی در پایان سخنان خود تاکید کرد: شعار ما در این ماه مبارک رمضان این است که «خانه های ما مسجد و مدرسه است» لذا فعالیت های دینی و مذهبی را از طریق شبکه های اجتماعی در خانه انجام خواهیم داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    همه ی بندگان مقرب و سایر بندگان در هدایت گری و هدایت پذیری وام دار وحی الهی هستند --- رفتارها وگفتارهای هدایت بخش خدا پسندانه ی همه ی بندگان مقرب خدا از پیامبران و ائمه ی هدایت و اولیای صالح همگی بی تردید وام دار وحی اصیل الهی ابلاغ شده به پیامبران و مقید به این وحی هستند و در تمام رفتار و گفتار و پندار نیک خویش تنها از این وحی سرچشمه و الگو می گیرند . اگر این الگو گیری سرچشمه در وحی الهی نداشت ، خداوند این آیه : « وَوَجَدَكَ ضَالًّا فَهَدَى » ﴿آیه ۷ سوره ضحی﴾ را به پیامبر اسلام ، برای این که تاکید کند به او که هدایت یک نعمت الهی است که برگزیدگان حکمت الهی را شامل می شود ، گوشزد نمی کرد. سخن باهدف تبلیغ برای بندگان مقرب در زمینه ی هدایت گری دیگران را نباید بگونه ای گفت که وا نمود شود جدای از نقش بنیادین اصیل خداوند و جدای از دریافت وحی یقینی از جانب یگانه ذات اقدس او بنده ی مقرب خود ذاتا در تشریع احکام و اعتقادات برای دین اصالت و حق دارد. اگر این اصالت و حق ذاتی نزد بنده ی مقرب وجود داشت تکرار تاکید در قرآن بر ضرورت تبعیت پیامبر از وحی الهی در تشریع احکام و اعتقادات ، برای هیچ انسانی هیچ معنا و هیچ حجیت الزام آوری نداشت. ایجاد توهم وجود چنین اصالت و حقی نزد بندگان مقرب زمینه ساز دچار شدن به گناه کبیره ی رقیب سازی برای خداوند در ویژگیهای منحصر به ذات اقدس او است. همچنان این توهم زمینه ساز گرفتار شدن به گناه کبیره ی دچار ساختن صدها میلیون از مردم متدین به گمراهی رقیب سازی برای خداوند در تشریع احکام و اعتقادات برای دین او است. خداوند در آیه اکمال دین و اتمام نعمت در آخرین روزهای وجود مبارک پیامبر اسلام فرستادن کلیات همه ی شناختهای رفتاری و معرفتی را به مسلمانان بر زبان حضرت ختمی مرتبت باز گو و تاکید نمود ؛ وخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل و عقل خود را محض رضای خدا به داوری میان حق و باطل وادار. این کوته نوشته ی معنا دار باید ما را برای گرفتار نکردن خود به عذاب ابدی الهی در قیامت ، به ضرورت عرضه ی هر حدیث و روایت منسوب به معصوم در باره ی احکام و اعتقادات دین و مذهب برای شناخت درستی و نادرستی محتوا و درستی و نادرستی نسبت آن به معصوم به قرآن و عقل وادار سازد. همچنان این نوشته ضرورت رجوع حتمی غفلت ناپذیر به قرآن و عقل را ، که بی تردید ارزشمند ترین امانتهای الهی همیشه و در هم جا نزد بشر موجود هستند ، در پذیرفتن هر حکم و اعتقادی بنام دین و مذهب و در هر رفتار و گفتار و پنداری که بنام دین و مذهب بعهده می گیریم بعنوان همیشه هشدار باش و همیشه بیدار باش بعنوان یک ضرورت حتمی اجتناب ناپذیر ، به همه ی ما گوشزد می نماید.

  • Aaber پیاده
    0

    دل باخته در راه خدا را از باختن جان و دارایی چه باک؟ --- بدانید روشنگریهایی که با هدف خدمت به قرآن و دین قرآنی خداوند و مذهب اصیل تشیع علوی و خدمت به مردم محض رضای خدا با نادیده گرفتن رضایت و خشم بشر به پایگاه های اطلاع رسانی ارسال می گردند چون به دنبال شخصیت سازی برای افراد نیستند با یاری خداوند تا توان هست تا اخرین نفس به همه جا ارسال خواهند شد. دلهای آشفته ی فریب خوار شیطان اند که باید تا فرصت در این زندگی زود گذر از دست نرفته است برای آخرت صاحبان همه چیز از دست داده ی خود بهنگام ایستادن در محکمه ی عدل الهی به فکر چاره ای نجات بخش در این دنیا باشند. اگر ذره ای از ایمان صادقانه به خداوند یکتای جهان هستی دارید بگویید : اصرار بر ارسال آگاهانه ی روشنگریها در مقابل اصرار بر حذف و دشمنی آگاهانه با روشنگریها چه نتیجه ای در محکمه ی عدل الهی خواهد داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها