طرح "افطار تا سحر" مساجد و سینماها/ احیای تراز اسلامی و رونق فصل مرده سینما

طرح

طرح "افطار تا سحر" مساجد و سینماها/ احیای تراز اسلامی و رونق فصل مرده سینما

احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی در یادداشتی در این رابطه نوشت: به این منظور مساجد باید به سمت اجرا کردن برنامه‌های مذهبی و فرهنگی حرکت کرده بخصوص در ماه مبارک رمضان که فاصله بین افطار تا سحر زمان کمی است و مدیریت آن کار دشواری نیست. در این ساعات مساجد می‌تواند برای خانواده‌‌ها علاوه بر دعا و مناجات، برنامه‌‌های تربیتی، ‌آموزشی و... طراحی کند.

اگر طرح افطار تا سحر اجرایی شود، هم مساجد به تعریف و جایگاه خود نزدیک می‌شود و هم مردم می‌توانند از فضای معنوی مساجد بیشتر بهره‌مند شده و وقت آنها بخصوص جوانان به بطالت تلف نشود.

به نظرم متصدیان امر مثل سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج، سازمان رسیدگی به امور مساجد، ستاد اقامه نماز، بنیاد مهدویت، بنیاد غدیر و ... باید ستادی تشکیل دهند و برنامه‌های متنوعی را برای مساجد تدارک ببینند. همان‌طور که سینماها با اجرا کردن طرح افطار تا سحر باعث حرکتی فرهنگی در جامعه شده‌است، مساجد نیز باید به پایگاه‌ فرهنگی و عبادی تبدیل شود.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش پیش از این گفته بود: طرح اکران «افطار تا سحر» ۷ سال است که در ایام ماه مبارک رمضان در سینماهای کشور اجرا می‌شود. در طول این سال‌ها این طرح فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده اما به نظر می‌رسد در یکی دو سال گذشته توانسته به ثباتی نسبی دست پیدا کند و جزئیات آن نیز ثابت مانده است. امسال نیز با اعلام اجرا شدن این طرح از سوی شورای صنفی نمایش علاقه‌مندان به سینما می‌توانند به بلیت نیم بها از بعد از افطار تا هنگام سحر به تماشای فیلم‌ها در سینماها بنشینند تا شاید بار دیگر شاهد رونق دوباره سینماها در این ایام که تا چند سال پیش به عنوان فصل مرده اکران شناخته می‌شد باشیم .

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها