فاز اول حرم امام حسین (ع) تا اربعین بهره‌برداری می‌شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، توسعه حرم امام حسین (ع) در کربلا را اولویت نخست این ستاد برشمرد و گفت: فاز نخست طرح توسعه این حرم در اربعین بهره‌برداری می‌شود.

فاز اول حرم امام حسین (ع) تا اربعین بهره‌برداری می‌شود

حسن پلارک، توضیح داد: فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به نام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) مزین است که ۱۶۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و در ۴ طبقه درحال ساخت است. برادران عراقی و تولیت حرم مطهر امام حسین (ع)، زمین مورد نیاز این پروژه را خریداری کرده‌اند.

او با بیان این‌که پیشرفت اجرای صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در کربلا، اولویت نخست این ستاد در عملیات اجرایی و جلب مشارکت مردم است، یادآور شد: صحن حضرت زینب (س) در حد فاصل خیمه‌گاه حسینی، تل زینبیه، قتلگاه و باب القبله قرار دارد که دقیقاً نقطه اصلی کارزار کربلا و شهادت یاران امام حسین (ع) است.

پلارک در جریان بازدید از طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع)، گفت: صحن حضرت زینب (س) شامل فضای زیارتی و غیر زیارتی بوده و از طریق ورودی‌های سرداب، باب الراس شریف و باب القبله به حرم کنونی متصل خواهد شد. اجرای اسکلت سازه صحن در دو طبقه زیرین و دو طبقه روی زمین در حال اتمام است تا در ابعین آماده پذیرایی و اسکان زائران شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در سال‌های گذشته تمرکز اصلی ستاد در اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن حضرت زهرا (س) بود، گفت: با توجه به مراحل پایانی پروژه نجف، از امروز تمرکز اصلی ستاد بر پیشرفت طرح توسعه حرم مطهر حسینی در کربلا است لذا از تمام خیرین و دوستداران اهل بیت دعوت می‌کنیم تا پشتیبان ما در اجرای این طرح باشند. تا کنون متبرعانی از استان یزد تأمین کاشی‌ها و یک خیر از محلات تأمین سنگ ستون‌های این صحن را متقبل شده‌اند.

پلارک یادآور شد: طرح جامع توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) که با مشارکت برادران عراقی تدوین شده است، ۴ فاز دارد که هم‌اکنون فاز نخست آن به نام صحن حضرت زینب (س) با همت خیرین و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    پنهان کردن حقایق قرآنی و عقلی ظلم به خداوند و همه ی ارزشهای دینی و مذهبی است --- پنهان کردن هر حقیقتی که خطاهای طرز دین داری و مذهب داری مردم را که آمیخته با من در آوردیها است فاش می کند دشمنی با خدا و دین او و دشمنی با پیامبر و اهل بیت است. پنهان نگه داشتن این حقیقت ، دین داران و مذهب داران نا آگاه را در گمراهی نگه می دارد و دین داری آنان را تباه می کند. جاهلیت قدیم قرنها بعلت فرو رفتن در منجلاب من در آوردیهای تخیلات خویش در گمراهی می زیست ولی هر گاه پیامبری با وحی الهی به این جاهلان فرستاده می شد وحی الهی این من در آوردیها را با روشنگریهای رسا و گویا و سرشت نشین وحیانی به باد نکوهش و انتقاد می گرفت و با دلایل عقلی نفی و نهی و ممنوع می کرد و بجای آنها حقایق وحیانی انکار ناپذیر را جایگزین می نمود. دین خدا بازییچه ی بشر نیست که بشر پیوسته با فلسفه بافیهای اثبات ناپذیر خود و با منقولاتی مخدوش به جعل و دروغ که با قرآن و عقل در تضاد آشکار اند با انبوه من در آوردیهای بغرنج ساخته و پرداخته ی تخیلات ذهن خویش مردم را بجای هدایت گمراه کند.

  • ناشناس
    0

    تا دیر نشده است به نداهای سرشت نشین قرآن لبیک گوییم --- آقا!!! بشر با چه حقی بی هیچ گونه بیم و هراس از خشم خداوند جرئت و جسارت می کند قدسیت تراشیهای من در آوردی خود را ، که با سنت و سیرت معتبر پیامبر (ص) و اهل بیت آن حضرت (ع) هیچ خویشاوندی و سنخیتی ندارند ، از قدسیت بایدها و نبایدهای آشکار قرآن بر تر به شمار آورد؟؟؟!!! و اقعا این گونه جرئت و جسارت و گستاخی خرد ستیز ، بنام دین و مذهب در مقابله با محکمات مفصل آشکار قرآن ، دشمن خدا ؛ شیطان پلید را بی اندازه به وجد در می آورد!!! خاموشی وفاداران نظام اسلامی در مقابل اصرار هتاکان افراط گرای تشیع انگلیسی من در آوردی ساز خرافه گستر و غافلانی که ناخود آگاه با جهل و نادانی از این تشیع که با محکمات دین و مذهب بیگانه است پیروی می کنند این وفاداری را زیر سئوال می برد و با توجه به فرهنگ و روش آشکار قرآن در مقابله ی بی محابا با تجاوز گران علیه حقوق منحصر به خداوند توجیه این خاموشی فردای قیامت در محضر خداوند محال است. در کدام آیه ی قرآن و با کدام دلیل عقلی مستحکم اصرار بر ترویج زیان بار من در آوردیهای دین زدا که بجز فربه کردن جیبهای دشمنان دین و مذهب و دین فروشان دنیا پرست از خدا بی خبر فایده ای برای جامعه ی تشیع ندارد می تواند دفاع خرد گرا از دین و مذهب و پیامبر و اهل بیت آن حضرت به شمار آید؟؟؟!!! با چه توجیه قرآنی و عقلی بشر به خود جرئت و جسارت می دهد بجای خداوند یکتای جهان آفرینش برای دین و مذهب اعتقاد تراشی کند و برای پیامبر و اهل بیت از تخیلات ذهن خود مراسم و مناسک و شعایر ابتکار نماید و با تقدس بخشیدن به ساخته و پرداخته های ذهن ناقص خود روزانه داراییهای خود و مردم متدین را بی هیچ بازده مثبت و سازنده برای جامعه مذهبی خود بنفع دشمنان و دین فروشان هدر دهد؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها