در نشست خبری رییس پلیس راهور مطرح شد؛

پراید همچنان قربانی می‌گیرد/ خاش پرحادثه‌ترین پایگاه پلیس راه/ کاهش ۳۳ درصدی میزان جان باختگان در تصادفات نوروزی

رییس پلیس راهور ناجا در نخستین نشست خبری سال جدید به بررسی شرایط جاده‌ها در سالی که گذشت پرداخت.

پراید همچنان قربانی می‌گیرد/ خاش پرحادثه‌ترین پایگاه پلیس راه/ کاهش ۳۳ درصدی میزان جان باختگان در تصادفات نوروزی

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، سردار هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز به منظور جمع بندی سفرهای نوروزی برگزار شد، گفت: از اصحاب رسانه برای همیاری و کمک‌شان در جهت کاهش تصادفات و جان باختگان قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امسال و باتوجه به شرایط جوی وضعیت جاده‌ها بسیارمتفاوت بود. همانطور که بخش های مختلف کشور مسئول هستند در بخش‌های مختلف غافلگیر شدند. پلیس راهور هم غافلگیر شد. از بیست و هشتم اسفندماه شرایط طوری پیش رفت که باید برنامه جدیدی برای نوروز در جاده‌ها پیگیری می‌کردیم.
وی در ادامه با ارائه آماری به تشریح شرایط جاده‌ها در سال گذشته پرداخت و افزود: در ده ماهه سال ۹۷ حدود ۱۴ هزار و ۶۸۵ نفر در مسافرت‌های درون شهری و برون شهری جان باختند.

سردار هادیانفر تاکید کرد: از ۲۵ اسفند تا ۵ فرروردین سفرهای نوروزی ۱۳ درصد افزایش داشت که باوجود رشد سفرها، ۲۲درصد کاهش جان باختگان داشتیم، و در گزارشات مربوط به ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین حدود ۳۳ درصد کاهش جان باختگان نسبت به سال گذشته را داشتیم.

وی تصریح کرد: در نوروز ۹۷ روزانه ۵۷ نفر جان خود را از دست دادند اما در نوروز ۹۸ حدود ۳۷ نفر کشته در تصادفات داشتیم.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی کشور اضافه کرد: با فراوانی ۱۷ درصدی خودروی پراید، حدود ۲۸ و نیم درصد از تصادفات جاده‌ای را این خودرو رقم زده است.

هادیانفر ادامه داد: در مجموع حدود ۱۰۳۰ پایگاه ثابت و سیار ‌پلیس ایجاد شد که از میان تمام پایگاه‌های پلیس راه، خاش پر حادثه‌ترین شناخته شد.

وی ادامه داد: کمترین تعداد جان باختگان روز ۱۴ فروردین بود و بیشترین آن در تاریخ ۸ و ۹ فروردین بود، همچنین نخستین تصادف نوروزی ما مربوط به واژگونی خودرو در استان آذربایجان شرقی بود.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی همچنین تاکید کرد: در نوروز امسال ۴۳ درصد حوادث تصادفات واژگونی بوده است همچنین بیشترین ساعت رخداد تصادفات نوروز بین ۱۲ تا ۱۶ بوده است.

هادیانفر در پایان تاکید کرد: نقش سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و‌ خستگی و‌ خواب الودگی از ۸۵ درصد در نوروز ۹۷ به ۷۸ درصد در نوروز ۹۸ کاهش یافت

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    خوب معلومه، همه جا سیل بوده تصادف هم کمتر میشه. با اینکه اینهمه سیل بوده فقط 33 درصد کمتر شده !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها