رونمایی از 3 کتاب از جنس پوست انسان

موزه ماتر مرکز شهرفیلادلفیا این روزها شاهد رونمایی از سه کتابی از جنس پوست انسان است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رونمایی از 3 کتاب از جنس پوست انسان

موزه ماتر مرکز شهرفیلادلفیا این روزها شاهد رونمایی از سه کتابی از جنس پوست انسان است که در معرض دید عموم قرار گرفته است. زنی به نام مری لینچ به دلیل ابتلا به بیماری باتریشین (باتریشین بیماری از کرم گوشت خوک است) جان خود را از دست داد و تکه بزرگی از پوست بدن او در طول عملیات کالبد شکافی جدا شد و سال ها از آن نگهداری شد. البته بعد ها با همین تکه پوست ۳ کتاب با موضوع تولد کودک را روکش کردند.

موزه ماتر پس از اهدای مجموعه شگفت انگیز و نادر توماس دنت ماتر به کالج طب فیلادلفیا در سال ۱۸۶۳ درایالت پنسیلوانیا و مرکز شهر فیلادلفیا تأسیس شد. این موزه که با هدف کمک به آموزش و تحقیقات پزشکی تأسیس شد، یکی از چندش آورترین موزه های جهان است.
از بخش های متعدد موزه ماتر می توان به بخش نمونه های خیس اشاره کرد. این بخش موزه ماتر قسمت هایی از کالبد انسان که در شیشه های مملو از فرمالدهید نگهداری می شوند را به نمایش گذاشته است.
گفتنی است از مشهورترین اشیایی که در غرفه های موزه ماتر قرار گرفته اند، می توان به برش هایی از مغز آلبرت انیشتین، بخشی از حنجره آبراهام لینکلن، مجموعه جمجمه های هرتل، مهره های سوم، چهارم و پنجم ستون فقرات جان ویلکس بوث (کسی که آبراهام لینکلن را ترور کرد)، بانوی صابونی، تومور آرواره گروور کلیولند (یکی از رئیس جمهور های سابق آمریکا)، اسکلت هری ایستلک (فردی که بافت های بدنش به تدریج تبدیل به بافت استخوانی شدند)، دیوار چشم و مجموعه شوالیه جکسن اشاره کرد.

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها