اطفای آتش‌سوزی هورالعظیم در خاک عراق ادامه دارد

ادامه آتش‌سوزی گسترده در منطقه هورالعظیم که به دنبال خشکی تالاب و دمای بالای 53 درجه منطقه صورت گرفت

اطفای آتش‌سوزی هورالعظیم در خاک عراق ادامه دارد

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور مربوط به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای‌‌های مسلح در خصوص اعزام بالگرد آبپاش از ایران برای اطفای آتش‌سوزی هورالعظیم در خاک عراق گفت: آتش‌سوزی گسترده در منطقه هورالعظیم که به دنبال خشکی تالاب و دمای بالای 53 درجه منطقه صورت گرفت با هماهنگی مرکز به اعزام دو فروند بالگرد آبپاش با بسکت 4000 لیتری و تجهیزات کامل اطفا از سوی سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همیشه در کمک به رفع بحران‌های مختلف در کشور پیش‌قدم بوده‌اند، منجر شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آتش در بخش داخلی تالاب مهار شده و حالا هر دو بالگرد اطفای حریق مشغول انجام عملیات اطفا در بخش خارجی تالاب هورالعظیم واقع در خاک عراق هستند.

خلبان محمد مهدی نوری آل آقا افزود: برای اعزام این بالگردها با فرماندهی ستاد کل نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین سفارت ایران در عراق هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و تا کنون موفق شده‌ایم بیش از 5 هکتار از این آتش‌سوزی را که به صورت طولی، 15 هکتار را در برگرفته بود اطفا کنیم.

وی با اشاره به گرمای شدید هوا در ساعات روز گفت: عملیات اطفای حریق توسط این دو بالگرد، فردا دوباره آغاز خواهد شد که امیدواریم به زودی به مهار کامل آتش در بخش عراقی هورالعظیم منجر شود.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی کشور با ابراز تاسف از دشواری‌هایی که در پی این آتش‌سوزی به مردم خوزستان تحمیل شده، روند مدیریت بحران در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بهبود چشمگیری که اخیرا در روند مدیریت بحران به ویژه در حوزه اطفای حریق شاهدیم ادامه یافته و بتوانیم در خدمت به هموطنان به بهترین نحو و در کوتاه‌ترین زمان ممکن موثر واقع شویم.

منبع: تسنیم

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها