آتش گلستان مهار شد/ ۳۰۰ هکتار از بهترین درختان نابود شد

آتش گلستان مهار شد/ ۳۰۰ هکتار از بهترین درختان نابود شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بیش از 300 هکتار اراضی مرتعی و جنگلی پارک ملی گلستان از مقارن ظهر روز دوشنبه تاکنون در آتش سوخته است.

سید اصغر مطهری اظهار داشت: با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استانهای گلستان و خراسان شمالی، آتش در برخی از نقاط مهار شده و هم اکنون بسیاری از نیروها برای اطفای حریق به صورت کامل در منطقه حضور دارند.
وی با اشاره به گستره زیاد آتش سوزی در منطقه گفت: هرچند از شدت آتش در اوایل صبح امروز کاسته شده اما تابش خورشید و در صورت ادامه وزش باد، آتش سوزی تشدید خواهد شد.
مطهری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد آتش سوزی ها عامل انسانی است افزود: متاسفانه مسافران و گردشگرانی که برای تفریح به منطقه می روند بدون اطمینان حاصل از خاموش کردن آتش منطقه را ترک کرده و یا اینکه رهگذران با انداختن ته سیگار و غیره موجبات این امر را فراهم می کنند.
فرمانده یگان حفاطت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش سوزی در برخی از مناطق پارک ملی گلستان تا حدودی مهار شده است که متاسفانه بخش های بسیاری دچار حریق شده اند.
سرهنگ موسی الرضا حیاتی اظهار کرد: به محض اطلاع آتش سوزی 6 گروه پنج نفره از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی به منطقه اعزام شدند و هم اکنون در آنجا مستقر هستند تا حریق به طور کامل خاموش شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه درختان باارزشی در این منطقه دچار حریق شده اند گفت: توصیه می شود شهروندان و مسافران با عدم آگاهی و سهل انگاری های خود جنگل را به مرتع تبدیل نکنند.

منبع: ایرنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها