آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد / حال یکی از مصدومان وخیم است

آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد / حال یکی از مصدومان وخیم است

آتش سوزی در واحد ۶۰۰ پتروشیمی اهواز که از حوالی ساعت ۲۴ چهارشنبه شب آغاز شده بود حوالی ساعت چهار بامداد پنجشنبه با تلاش آتش نشان ان مهار شد.

مدیر کل بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: در این حادثه ۶ نفر دچار مصدومیت شده که ۲ نفر از آنان به دلیل سوختگی زیاد به اهواز اعزام شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم اعلام شده است.
کیومرث حاجی زاده افزود:هم اکنون آتش در این واحد مهار شده است، ولی به دلیل وجود گاز در مخزن‌های واحد ۶۰۰ احتمال بر افروخته شدن مجدد آتش در این واحد وجود دارد.
وی افزود: برای مهار این آتش سوزی ۲۰ دستگاه خودرو امداد از شهر‌های اهواز، ماهشهر، بندر امام شادگان و خرمشهر به آبادان اعزام شدند.
این واحد ۲۴ اردیبهشت ماه سالجاری نیز دچار آتش سوزی شد که با تلاش بی وقفه آتش نشانان پس از چند ساعت مهار شد.
واحد ۶۰۰ پتروشیمی آبادان که در کوی مطهری (بریم) این شهر واقع شده است کار تولید پی وی سی را انجام می‌دهد.
مجتمع پتروشیمی آبادان با شروع جنگ رژیم بعث عراق به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق هدف اصابت راکت و موشک‌های عراقی قرار گرفت و به طور کامل ویران شد.
در سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ عملیات بازسازی پتروشیمی آبادان آغاز و مهندسان متخصص مجتمع توانستند آن را مجدد وارد چرخه تولید کنند.
هم اکنون مهمترین محصول تولیدی این پتروشیمی پی وی سی است که تولید آن در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت و تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن پی وی سی از اهداف طرح توسعه این مجتمع است.

منبع: انتخاب

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها