۲۰درصد حوادث جاده‌ای براثر سرعت‌بالا است/ 85 درصد جاده های کشور ظرفیت سرعت بالا را ندارند

 رئیس پلیس راهور ناجا، بابیان اینکه ۲۰درصد حوادث جاده‌ای کشور براثر سرعت‌بالا است، گفت: ۸۵درصد جاده‌های کشور دوطرفه بوده و ظرفیت سرعت‌بالا را ندارند.

۲۰درصد حوادث جاده‌ای براثر سرعت‌بالا است/ 85 درصد جاده های کشور ظرفیت سرعت بالا را ندارند

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، سردار سرتیپ تقی مهری بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های نوروزی راهور ناجا در سمنان و در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ۲۰درصد حوادث جاده‌ای کشور براثر سرعت‌بالا رخ می‌دهد، تأکید کرد: در بین مخاطراتی که سفر ایمن مسافران را تهدید می‌کند، سرعت‌بالای وسایل نقلیه یکی از بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است.

وی سبقت غیرمجاز، سرعت، خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو را از دیگر عوامل تصادفات جاده‌ای کشور عنوان کرد و افزود: حدود ۸۵ درصد جاده‌های کشور دوطرفه هستند پس درنتیجه فقط ۱۵ درصد از راه‌ها اتوبان بوده و یا جداکننده باند رفت‌وبرگشت دارند که این عامل باعث می‌شود مخاطرات رانندگی سالانه تلفات جاده‌ای را بالا ببرد.

رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی از روز ۲۴ اسفندماه ۹۶ تا پایان روز پنجم فروردین‌ماه۹۶ درمجموع ۴۵درصد تخلفات و سوانح را به خود اختصاص داده است، تأکید کرد: از ابتدای روز ششم تا ظهر امروز، میانگین تصادفات براثر خواب‌آلودگی و درنتیجه عدم توجه راننده به جلو به ۷۰ درصد رسیده است.

مهری بیان کرد: به دلیل کویری بودن و نداشتن جلوه‌های بصیری مناسب در جاده‌های استان سمنان، عامل خستگی و خواب‌آلودگی علت ۶۰ تا ۷۰ درصد تصادفات گزارش‌شده است.

وی افزود: تلفات جاده‌ای از نوروزی نسبت به سال گذشته تاکنون پنج درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها