رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

توقیف خودرو با ۳ میلیون تومان جریمه

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه طی دستوری اعلام کردیم که هیچ خودرویی در جاده‌ها توقیف نشود مگر اینکه دستور قضائی برای توقیف وجود داشته باشد.

توقیف خودرو با ۳ میلیون تومان جریمه

سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: قانونگذار سقف جرایم در بحث توقیف خودرو را یک میلیون تومان اعلام کرده است، اما برای کمک به هموطنان این رقم را به ۳ میلیون تومان افزایش دادیم.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه طی دستوری اعلام کردیم که هیچ خودرویی در جاده‌ها توقیف نشود مگر اینکه دستور قضائی برای توقیفشان وجود داشته باشد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: اگر برای هموطنی پیامکی مبنی بر اطلاع آن‌ها از میزان جرایم رانندگی ارسال می‌شود برای این است که آن را پرداخت کند تا در زمان انجام مسافرت اگر بخواهد خدمات خاصی را دریافت کند، مشکل خاصی برای دریافت خدمات از دستگاه‌های مختلف وی را به چالش نکشاند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه احراز هویت در سایت راهور ۱۲۰ برای پرداخت جرایم، گفت: این موضوع برای این است تا ربات و یا سیستمی نتواند به عنوان فرد حقیقی از هموطنان سو استفاده کند و باید در این سامانه مشخصات رانندگان و شماره تلفن همراهشان ثبت شود تا با دریافت یک پیامک و وارد کردن رمز اختصاصی، افراد به پروفایل خود راه پیدا کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه هموطنان مبالغ جرایم رانندگی خود را از طریق سایت راهور ۱۲۰ و یا بانک‌ها پرداخت کنند، درباره قطعی سیستم‌های پلیس + ۱۰ بیان کرد: این قطعی‌ها اندک است، اما در برخی مواقع دچار اختلال هستیم و این موضوع به دلیل افزایش حجم تخلفات و جرایم رانندگی است که این روزها با وجود شرایط کرونایی در کشور جرایم رانندگی افزایش پیدا کرده و برای ثبت و پردازش این جرایم در سیستم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در حال حاضر از رباتی استفاده می‌کنیم که شرایط ما را تسهیل کرده است؛ این ربات نوع، رنگ و پلاک خودروها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد و اکنون از این ربات در بحث شناسایی متخلفان رانندگی استفاده می‌کنیم.

به گفته سردار هادیانفر، هدف پلیس این است تا عامل انسانی در تشخیص جرایم رانندگی را کاهش یابد و این موضوع به صورت سیستمی انجام شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • کاربر ناشناس
    0

    سرنگون بشین انشاالله

  • محمد.،،
    0

    نگوبرای کمک به مردم بگوبرای پرکردن جیبمان شمادلتان مردم میسوخت اوضاع اینگونه نبودشرمتان باد

  • اگر مصلح هستید
    0

    از آنطرف لطفا به خودرو هایی که در زمانی که در پارکینگ منزل هستند و در مکانی که هرگز نبوده اند و جریمه می‌شوند اشاره بفرمایید چقدر خوبه که در جریمه های برگه ای برای جلوگیری از این تخلف، نوع و رنگ خودرو هم ثبت گردد تا بصورت تصادفی و فقط برای خرج کردن برگه ها جریمه نشوند

  • عابد
    0

    جناب رییس تو دوران کرونا همکاران شما در اتوبانها به علت محدودیت وضع شده بنده رو فریب دادن و یک ملیون جریمه کردن در حالی که من حامل بیمار سرطانی برای بیمارستان بودم و با ارایه مدارک از انها اجازه تردد گرفتم ولی بلافاصله بعد از عبور از گیت پیامک جریمه برایم صادر شد و قطعا شما نیز در این جریمه ناحق شریک هستید. به خدا واگذار میکنم

  • ناشناس
    0

    جریمه برای تامین منابع مالی نیروهای راهنمایی و رانندگی یا نهادینه کردن قانون؟ وقتی پرداخت جریمه ها به پایان سال موکول می شود و در نهایت با پرداخت مبلغی فرد متخلف و نقض کننده قانون مشمول خوش حسابی می شود می توان با یقین نتیجه گرفت که هدف از جریمه صرفا تامین منابع مالی نیروی های رهوار است.

  • شهروند
    0

    زحمت بکشید یک قانونی بگذارید راجب موتوریهایی که اتوبان و خیابان هارو یک طرفه میرن چراغ قرمز و رد میکنند؟

  • امیر فرهادی
    0

    حمایت از بی قانونی توسط پلیس . کسی که قانون را زیر پا میگذارد باید مجازات شود نه اینکه مورد ترحم قرار بگیرد . چرا در ایران دایم برای خلاف کارها دلسوزی میشود . چرا گلریزان برای ازادی زندانیان برگذار میشود .چرا برای انسانهای قانونمند و با شخصیت کاری صورت نمیگیرد ولی برای مجرمان ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها