مرگ 6 میلیون و 400 هزار نفر در اثر استعمال سیگار در چین

بر اساس نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها، چین رتبه اول مصرف سیگار در جهان را به خود اختصاص داده و دخانیات در سال 2015 عامل مرگ بیش از 6 میلیون و 400 هزار نفر بوده است.

مرگ 6 میلیون و 400 هزار نفر در اثر استعمال سیگار در چین

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده، چین رتبه اول مصرف سیگار در جهان را به خود اختصاص داده است.

افزایش مصرف سیگار در چین موجب شده است، دولت چین شرکت دولتی دخانیات را به صورت یک تجارت بزرگ انحصاری اداره کند؛ این شرکت به خوبی هرگونه رقابت را کنترل کرده و با محدود کردن واردات خارجی یا تولید این محصولات در داخل، در دهه‌های گذشته به تجارت پرسودش ادامه داده است.

در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی خواستار ممنوعیت گسترده استعمال سیگار در سراسر دنیا شده، هزینه استعمال سالانه آن در چین به بیش از 57 میلیارد دلار رسیده است.

اعداد و ارقام موجود حکایت از آن دارد که بیش از 350 میلیون نفر در چین سیگار مصرف می‌کنند و این در حالیست که این آمار تا کمتر از یک سال گذشته، 300 میلیون نفر بوده است.

آمارها نشان می دهد که 44 درصد از کل سیگارهای جهان در سال 2014 در چین کشیده شده که 26 درصد از هند بیشتر بوده است.

به گفته ژانگ استاد دانشگاه بین المللی تجارت و اقتصاد، توانایی پرداخت هزینه‌های سیگار میان مردم چین از سال 2001 تا 2016 به میزان 85 درصد افزایش داشته است و بر اساس شواهد موجود، افراد با درآمد کم یا متوسط بیش از افراد ثروتمند برای دخانیات هزینه می‌کنند.

داده‌های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت این کشور حکایت از آن دارد که دخانیات در سال 2015 عامل مرگ بیش از 6 میلیون و 400 هزار نفر بوده است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها