کشف 2 محموله طلای قاچاق از دو مسافر زن ورودی از ترکیه

گمرک ایران از دو عملیات ماموران گمرک در کشف طلای قاچاق خبر داد و اعلام کرد، هر دو محموله قاچاق طلا از دو خانم مسافری کشف شد که قصد داشتند از ترکیه وارد کشورمان شوند.

کشف 2 محموله طلای قاچاق از دو مسافر زن ورودی از ترکیه

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، ماموران گمرک بازرگان در دو عملیات مبارزه با قاچاق موفق به کشف 3 کیلوگرم زیورآلات و طلای ساخته‌شده قاچاق از مسافران ورودی به کشور شدند.

در عملیات نخست ماموران گمرک بازرگان موفق شدند مقدار یک کیلو و 460 گرم طلای ساخته‌شده را از یک مسافر زن ورودی به کشور کشف و ضبط کنند.

این مسافر زن در حالی‌که این مقدار طلا را در بدنش مخفی کرده بود قصد داشت به صورت قاچاق وارد کشور کند که ماموران گمرک با کنترل اطلاعات و به کمک دستگاه ایکس‌ری نسبت به بازرسی این مسافر اقدام کردند و متوجه می‌شوند که این زن اشیائی را در بدن خود مخفی کرده است.

در کنترل های بیشتر مقدار یک کیلو و 460 گرم طلای از این مسافر زن مسن کشف می‌شود.

در دومین عملیات ماموران گمرک در حین کنترل مسافران ورودی و بر اساس اطلاعات مسافران نسبت به بازرسی یک زن جوان به کمک تجهیزات کنترلی اقدام می‌کنند.

در بررسی اطلاعات و داده‌های دستگاه ایکس‌ری از وضعیت این زن ماموران گمرک به اشیائی مشکوک می‌شوند که در بدن این مسافر جاسازی شده بود. در کنترل‌های بیشتر از این زن جوان و در بازرسی کامل مشخص می‌شود این زن مقدار یک کیلو و 600 گرم زیورآلات ساخته‌شده را در قسمت‌های مختلف بدنش چسبانده و قصد داشته با این ترفند به صورت قاچاقی این مقدار طلا را وارد کشور کند.

این چهارمین و پنجمین محموله قاچاق طلاست که طی هفته‌های اخیر ماموران گمرک موفق می‌شوند از مسافران ورودی به کشورمان از کشور ترکیه را کشف و ضبط کنند.

عمده‌ترین دلیل قاچاق مسافری طلا در یک ماهه اخیر نوسانات شدید قیمت طلا و ارز در در دو طرف مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سودجویان را نسبت به قاچاق طلا و ارز افزایش داده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در سال 2017، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر رتبه اول دنیا را کسب کرده است.


منبع: فارس

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها