عملیات جستجو برای یافتن ۷ کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه آغاز شد

دومین روز عملیات جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه، با روشن شدن هوا آغاز شد.

عملیات جستجو برای یافتن ۷ کوهنورد مفقود شده در اشترانکوه آغاز شد

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از وضعیت ۷ کوهنورد مشهدی شامل 2 زن و 5 مرد که گرفتار بهمن شدند همچنان خبری نیست.

محمدی نژاد فرماندار شهرستان ازنا نیز با حضور در پایگاه امداد اباذر شهرستان ازنا گفت: آغاز عملیات تفحص امداد و نجات ویافتن کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات اشترانکوه شهرستان ازنا از آغازین ساعات امروز شنبه با حضور اکیپ های مجهز از جعیت هلال احمر و نیروهای اعزامی از استان خراسان و سایر نقاط کشور در حال انجام است.

وی افزود: خواهشی که از امدادگران عزیز داریم از اقدام خودسرانه به علت مشکلات دسترسی به محل حادثه و وجود خطرات و ریزش بهمن جدا خود داری نمایند.

روز گذشته گرفتار شدن یک تیم کوهنوردی 15 نفره در ارتفاعات اشترانکوه شهرستان ازنا، به هلال احمر اعلام شد و پس از آن تیم های امداد کوهستان به همراه بالگرد امدادی اورژانس و هلال احمر به محل ریزش بهمن رفتند.

در بررسی ها مشخص شد 14 کوهنورد اهل مشهد برای فتح قله «کول جنو» به همراه یک راهنما از الیگودرز راهی ارتفاعات اشترانکوه شده و در مسیر برگشت گرفتار برف و کولاک و بهمن می شوند.

پنج عضو این گروه در پناهگاه از مرگ حتمی نجات یافته و 9 نفر دچار بهمن می شوند. از صبح دیروز تاکنون جسد دو کوهنور بهه نام های علیرضا عامری 22 ساله و مرتضی غلامپور از زیر بهمن خارج شده است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها