سامانه بارشی و همه حوادثی که با خود آورد

دو روز پیش سازمان هواشناسی خبر از ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب را داد. ورود این سامانه در میانه پاییز تبعات زیادی داشت.

سامانه بارشی و همه حوادثی که با خود آورد

به گزارش خبر فوری ، طی اطلاعیه سازمان هواشناسی قرار بود گستره بارش‌ها غرب، جنوب غرب و همچنین استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی را فرا بگیرد؛‌ همچنین بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به‌صورت برف پیش بینی شده بود.

این پیش بینی درست بود و برف و کولاک 11 استان را غافلگیر کرد و شب گذشته 5780 مسافر در برف گرفتار شدند .
طبق این هشدارها بارشها در مناطق کوهستانی و سردسیر بصورت برف بود بطوریکه باعث مسدود شدن برخی راهها در کشور شد به عنوان مثال:

ریزش بهمن و مسدود شدن محور پونل خلخال و یا تصادف زنجیره‌ای 56 خودرو در محور قزوین - کرج و حادثه دیدگان 215 نفر همچنین 45 خودوری گرفتار در کولاک برف در گردنه شاه منصوری و چری توسط نجات‌گران هلال احمر استان و شهرستان امدادرسانی شدند.

متاسفانه از تلخترین حادثه های امروز می توان به گرفتار شدن ۱۴ نفر از کوهنوردان مشهدی در بهمن ارتفاعات اشترانکوه نام برد که باعث کشته و مفقود شدن چند تن از آنها شده است. ( جزئیات و اخبار لحظه ای مربوط به کوهنوردان مشهدی را اینجا بخوانید )

در پی بارش روز گذشته دمای هوای بیشتر مناطق استان اردبیل زیر صفر بود و اردبیلی‌ها سردترین شب پاییز امسال را با دمای ۱۹ درجه زیر صفر سپری کردند.

اما در مناطق زلزله زده کرمانشاه که هموطنان در چادر زندگی می کنند وزش باد شدید از شب گذشته با صدای نایلون‌های روی چادرها آزاردهنده شده است و باران و برف در این مناطق کابوس شده است. با اینکه کانکسها هم در برابر باد شدید این استان تاب نیاوردند. (عکس شکستن کانکسها را در طوفان اینجا ببینید)

تمام این اتفاقات زمانی بود که طبق گزارش ارائه شده از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران بخشي از ايران ۷۵ روز باران نباريده است .

در پایان سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از کشور خبر داد و اعلام کرد: روز شنبه و یکشنبه آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف پیش بینی می شود.

تجربه شما از ورود این سامانه به کشور چه بود؟ آیا برای شما هم تبعاتی داشته است؟

تجربیات خود را بصورت کامنت در این خبر با ما به اشتراک بگذارید.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها