جرم‌شناسی باید در کشور بومی شود

رییس انجمن جرم‌شناسی خواستار بومی سازی علمی جرم شناسی در کشور و بهره گیری بیشتر از ظرفیت استانها شد.

جرم‌شناسی باید در کشور بومی شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، جعفر کوشا در افتتاحیه انجمن ایرانی جرمشناسی نمایندگی استان البرز که عصر امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: از سال 1372 انجمن‌های علمی وزارت علوم تشکیل شد و مسئله جرم شناسی ایرانی اولویت ایجاد انجمن جرم شناسی است.

رییس انجمن جرم شناسی ایران با بیان اینکه همواره ایده جرم‌شناسی باید اولویت دستگاه قضایی، وکالت و حقوق باشد، افزود: مطالعات جرم شناسی از مطالعه تئوریک خارج و به صورت کاربردی بررسی شود و اولین حرکت در این حوزه از مشهد مقدس آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه جرائم مطالعاتی باید بومی صورت گیرد، گفت: در مطالعات جرم‌شناسی از پتانسیل استان‌ها بهره‌گیری بیشتری انجام شود و در هر استان یک ترکیبی از افراد فرهیخته به عنوان نمایندگی انجمن جرم شناسی به کارگیری می‌شوند.

کوشا به استفاده از اساتید، قضات و وکلای عرصه حقوق، جامعه‌شناسان و روانشناسان برای دفاتر جرم‌شناسی ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: جرم‌شناسی علمی غربی نگریسته می‌شود ولی جرم شناسی از منظر قرآن و امیرالمومنین به تکرار بیان شده است.

وی ادامه داد: جرم‌شناسی به دنبال ریشه و علت جرم می‌رود و جرم را به عنوان یک پدیده نگاه می‌کند و عوامل متعدد در این جرم را مطالعه کرده و جرم را صرف کیفری بررسی نمی‌کند.

رییس انجمن جرم‌شناسی با اشاره به اینکه جرمشناسی پدیده‌هایی مانند تربیت، تمدن و جریان را در یک جرم بررسی می‌کند، تصریح کرد: پدیده‌های درونی و بیرونی برای انجام یک مجرم شناسایی می‌شود و مطالعه علمی در موضوع جرم و دلیل آن از طریق مطالعه علمی جرم انجام می گیرد و از نظر جامعه‌شناسی و روانشناسی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگا‌ه‌ها، مدارس و خانواد‌ه‌ها باید مطالعات درستی در موضوع عملکرد جرم انجام دهند، افزود: جرمشناسی باید در کشور بومی شود و دانشمندان ایرانی نیز باید به موضوع جرم‌شناسی از دیدگاه روایت معصومین، فرهنگ داخلی و بومی بپردازند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها