هشداری برای معلمان

حرف‌های تکان‌دهنده درباره اعتیاد برخی دانش‌آموزان تیزهوش به مواد مخدر صنعتی

فرماندار بجنورد در خصوص اعتیاد برخی دانش‌آموزان تیزهوش به مواد مخدر صنعتی حرف‌های تکان‌دهنده‌ای زد.

حرف‌های تکان‌دهنده درباره اعتیاد برخی دانش‌آموزان تیزهوش به مواد مخدر صنعتی

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، محمود ثمینی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بحث‌های کارشناسانه که در این جلسه بیان شد، گفت: این جلسه یک جلسه کارشناسی نیست، بلکه مدیریتی است و تنها باید پیشنهاد‌ها ارائه و بحث‌های کارشناسی در جلسات کمیته‌های مربوطه باید بیان شود.

وی با بیان اینکه دیگر شورای فرعی نداریم، اظهار کرد: شوراهای شهرستانی در حال حاضر شورای اصلی هستند، چون باعث استقلال کار بیشتر می‌شود و از طرفی اهمیت موضوع بالاست.

فرماندار بجنورد از تمام دستگاه‌ها خواست که مانند گذشته یک کار همگرایی و هم‌افزایی محکم و قوی در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام دهند.

ثمینی تأکید کرد: باید بیش از 95 درصد توان خود را در جهت پیشگیری از مواد مخدر بگذاریم و این به معنی غافل شدن از ترک معتادین نیست.

فرماندار بجنورد با اظهار تأسف به خاطر بازماندگی از تحصیل فرزندان معتادانی که بیشتر آن‌ها باهوش و نابغه هستند، توضیح داد: برخی از تیزهوشان ما گرفتار مواد مخدر صنعتی هستند.

وی بیان کرد: برخی مواد صنعتی شاید برای مقاطعی به یادگیری زودهنگام کمک کند، اما به‌ مرور باعث نابودی سلول‌های مغزی می‌شود که دانشجو یا دانش‌آموزانی در اثر بی‌اطلاعی و کنجکاوی ناخودآگاه به مصرف این‌گونه مواد گرفتار می‌شوند.

ثمینی در ادامه اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و تشکیل جلسات در خصوص مواد مخدر را خوب و تأثیرگذار دانست و توصیه کرد: باید تمام ادارات آموزش‌هایی دوباره در این زمینه بدهند، چراکه آموزش و اطلاع‌رسانی پایه کار است و وقتی شخصی در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد و انواع مواد و خطرات آن را بشناسد، گرفتار این مسائل نمی‌شود.

فرماندار بجنورد متذکر شد: جامعه هدف را باید هر دستگاهی به‌ طور مجزا تعریف کند و آموزش‌هایی نیز به همین تناسب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از شروط کارمند بودن، عدم اعتیاد است، مطرح کرد: در جلسه شورای هماهنگی استان خراسان شمالی مصوبه‌ای در خصوص تشکیل کمیته ارتقای سلامت در شهرستان‌ها و ادارات آن داریم که کمیته شهرستانی به عهده فرمانداری گذاشته‌ شده که در این کمیته از مدیران و حراست دستگاه‌ها دعوت می‌شود تا مشخص شود چه کارمندانی اعتیاد دارند.

ثمینی بیان کرد: باید در جهت سالم‌سازی جامعه به‌ خصوص جوامع تأثیرگذار، دستگاه‌های دولتی، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و ... تلاش کنیم.

فرماندار بجنورد با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش نقش تربیتی دارد، یادآور شد: باید در مدارس معلمانی داشته باشیم که همه‌جانبه هستند، به‌ طور مثال در کنار درس ریاضی، پیشگیری از اعتیاد را آموزش دهند.

وی از کارکنان شهرداری خواست تا بلافاصله کار پاک‌سازی متکدیان معتاد را داشته باشند.

ثمینی از دستگاه‌ها خواست که جزیره‌ای کار نکنند و افزود: تصمیم باید متمرکز گرفته و در جاهای مختلف کار شود، به‌ عنوان‌ مثال در زمینه اطلاع‌رسانی در سطح شهر را باید شهرداری می‌تواند انجام دهد، اما به این معنی نیست که شهرداری به‌ تنهایی این کار را انجام می‌دهد، بلکه باید ارشاد، سازمان تبلیغات و دستگاه‌های دیگر نیز همکاری داشته باشند.

فرماندار بجنورد با اشاره به انتخاب شوراها و شهردار جدید که علاقه‌مند به کار و هماهنگ با یکدیگر هستند، اعلام کرد: شرایط مناسبی در حال حاضر برای بجنورد در تمامی زمینه‌ها مانند عمران، آبادانی و فرهنگی به خصوص در بخش پیشگیری داریم که امیدواریم کارهای خوبی انجام شود.

وی در پایان از مجمع اتاق اصناف و اتحادیه‌های زیرمجموعه نیز خواست تا با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که دارند در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی پیشگیری از مواد مخدر همکاری کنند و افزود: تشکیل کارگاه آموزشی عمومی در تمام دستگاه‌ها را در دستور کارداریم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها