آسیب 40 واحد مسکونی قدیمی در شهرستان راور

معاون جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیشترین خسارت زمین لرزه به روستای گورگ از توابع هجدک در شهرستان راور بوده وتاکنون 40 واحد مسکونی قدیمی در این منطقه خسارت دیده است.

آسیب 40 واحد مسکونی قدیمی در شهرستان راور

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، مجید اشرف گنجویی افزود: 120 خانوار متاثر از زمین لرزه اخیر هجدک در شهرستان راور حضور دارند که اقلام امدادی شامل پتو، موکت، و چادر برای آنها بارگیری و در حال اعزام است.
وی اظهار کرد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر بلافاصله پس از وقوع حادثه به مناطق زلزله زده اعزام شده و ارزیابی های تخصصی خود را آغاز کرده اند.
وی یادآور شد: بنا به تاکید استاندار کرمان، یک فروند بالگرد نیز به مناطق زلزله زده اعزام شده است و یک فروند بالگرد دیگر نیز آماده پرواز است که در صورت نیاز به پرواز درخواهد آمد.
وی گفت: ارتباط مستمر با تیمهای امدادی برقرار است و اطلاعات مربوطه بلافاصله در ستاد مدیریت بحران استان کرمان رصد شده و تصمیم گیری می شود.
اشرف گنجویی افزود: تاکنون سه کامیون حامل اقلام امدادی آماده و در حال اعزام به منطقه است و نیروی انتظامی برای تامین امنیت این کامیون ها، همکاری دارند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد امداد و نجات در این حادثه در روستای گورک که بیشترین خسارت را دیده تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: با توجه به گل آلود شدن اب قنوات، باید آب آشامیدنی سالم در این منطقه در اسرع وقت تامین شود.
تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این امر موجب شده که ماندن در خیابان ها و پارک ها را با وجود سرمای هوا به ماندن در منازل خود ترجیح دهند.
با وجود اینکه پس لرزه های زمین لرزه صبح امروز هجدک ادامه دارد، مسئولان مربوطه و ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی را دارند.
زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر، هجدک کرمان را در ساعت 6 صبح امروز (جمعه) لرزاند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها