رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

زلزله‌زدگان هنوز در چادر‌ها اسکان دارند/ استقرار ۲۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ کانکس در مناطق زلزله‌زده استقرار یافته است، گفت: اطمینان داریم تمامی افراد مناطق زلزله‌زده در چادر‌ها اسکان دارند.

زلزله‌زدگان هنوز در چادر‌ها اسکان دارند/ استقرار ۲۰۰ کانکس در مناطق زلزله زده

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم؛ اسماعیل نجار درباره عمده برنامه‌های انجام شده در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: از بدو حادثه، کار نجات مردم از زیر آوار و انتقال مصدومان به بیمارستان آغاز شد؛ کار امداد و اسکان اضطراری مردم هم از زمان بروز حادثه در جریان است و در تمام مناطق آسیب دیده به تعداد افراد، چادر و وسایل گرمایشی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد یک هزار و 930 روستا و هفت شهرستان در این زلزله دچار آسیب شدند، ادامه داد: اطمینان داریم تمامی افراد مناطق زلزله‌زده شده در چادر‌ها اسکان دارند!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه کار اسکان موقت به سرعت آغاز شده است، تصریح کرد: در روستا‌ها این اسکان‌ها به صورت کانکس و ساخت اتاق‌های سه در چهار است و در شهرها عمدتاً به‌صورت اجاره‌ای مدنظر است.

نجار اظهار کرد: قرارگاه خاتم مسئولیت تامین کانکس‌ها را برعهده گرفته است و تاکنون 200 کانکس در مناطق زلزله زده استقرار یافته است.

وی با اشاره به اینکه تامین اسکان موقت در زمان کوتاه چند روزه تحقق نخواهد یافت، ادامه داد: تامین اسکان موقت بیش از یک ماه طول خواهد کشید و چادر‌ها محل اضطرای اسکان مردم است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کار تعمیر خانه‌ها آغاز شده و پرونده تعداد زیادی از آنان تشکیل و به بانک معرفی شده‌اند؛ هشت استان معین بنیاد مسکن به همراه بنیاد مسکن استان کرمانشاه و با کمک دیگر دستگاهها و سپاه و قرارگاه خاتم کار تعمیر خانه‌ها را با سرعت به پیش می‌برند.

نجار در ادامه با اشاره به اینکه حدود یک ماه برای تحویل کانکس و استقرار مردم از چادر به داخل کانکس‌ها زمان نیاز داریم، اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه زمان طلایی را از دست ندادیم، بیش از یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در همان لحظه بروز حادثه در محل حاضر شدند به طوری که ارتش و سپاه و سایر سازمان‌ها در این موضوع همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه به محض وقوع حادثه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و نیروهای ارزیاب به تقسیم کار پرداختند، گفت: بیش از 25 هزار دفترچه برای توزیع آذوقه یک ماهه صادر شده است؛ وضعیت به سمت عادی شدن پیش خواهد رفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: آذوقه و امکانات از روز سوم حادثه به اندازه کافی وجود داشت و در نهایت از مسئولین و مردم درخواست وسایل گرمایشی، حمام و کانکس می‌شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها