فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرفوری:

بیمه به ماجرای دوچرخه‌سوارها ورود کند / تهران خطرناک است، حتی خط‌کشی ندارد!

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره آخرین وضعیت خیابان‌ها برای حضور دوچرخه‌سواران گفت.

بیمه به ماجرای دوچرخه‌سوارها ورود کند / تهران خطرناک است، حتی خط‌کشی ندارد!

این روزها «سه‌شنبه‌های بدون خودرو، سه شنبه‌ها با دوچرخه» به مهم‌ترین شعار شهرداری تهران برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا تبدیل شده است. شعاری که شاید مردم را هم تا حدودی با خود همراه کرده باشد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در شهر تهران روزانه با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو می‌شود. در تازه‌ترین این واکنش‌ها، سردار کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس ناجا به خبرنگار اجتماعی خبر فوری می‌گوید: دوچرخه‌سواری باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود به شرطی که زیرساخت آن در شهر فراهم شود.

سردار هادیانفر درباره دوچرخه‌سواری و تاثیرات آن بر ترافیک و آلودگی هوا تاکید کرد: دوچرخه سواری باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک می‌شود اما باید زیرساختی احداث شود.

وی گفت: باید معبر ویژه و لاین ویژه و قانون ویژه توسط شهرداری در خیابان‌ها احداث شود، یعنی هم ایمنی و هم قانون آن به وجود بیاید.

هادیانفر ادامه داد: ما تنها در کیش شاهد این خطوط و معابر ویژه بودیم اما در تهران و استان‌های دیگر متاسفانه وجود ندارد.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا تاکید کرد: متاسفانه این روزها به دلیل نبود زیرساخت، دوچرخه سواران در معابر خطرناکی حضور دارند، تردد دوچرخه در زیرگذر، اتوبان یا پل‌های هوایی و تونل‌ها ممنوع و پرخطر است.

وی ادامه داد: من در همایش شهرداران کلانشهرها هم گفتم به نظرم باید مکاتباتی با شهرداری تهران برای احداث لاین‌ها و خطوط ویژه صورت گیرد.

هادیانفر ادامه داد: بحث دیگر ما، بیمه دوچرخه‌سواران است که بیمه‌گذار اصلا ورود نکرده است.

وی در پایان و در پاسخ به این انتقاد که ناجا با شهرداری درباره مقوله دوچرخه سواری همکاری نمی‌کند، گفت: ما هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم. اما خط کشی با رنگ خاص یا سنگفرش خاص یا احداث حریم مخصوص دوچرخه به پلیس راهور ارتباطی ندارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    همین کم داشتیم که خانمها هم دوچرخه سواری کنند اصلاح طلبان نه شرم باقی گذاشتند ونه حیا وقتی عقیده غربی باشد همیشه ما مسلمان از بیگانگان پیروی می کنیم هرکاری آنها کردن بعنوان تجدد دنبال می کنیم

  • aram
    0

    دست اندر کاران خبر فوری! که با این نوخبر ها سعی در ضربه زدن به عفت وحجاب وبه میدان کشیدن زن با هدف رواج بی حجابی وبی حیایی می انجامد وخبر هایی که نسنجیده در کانالشان می گذارن بعضأ در رواج لامذهبی وفساد اجتماعی وفردی ویکسو نگری وهزاران مشکل اجتماعی ومذهبی...دامن می زنن.. که این خیانت است.دچرخه سواری زن از دستورات فیمنسیتی غربیست که شما وافراد نا آگاه کور کورانه از ان حمایت می کنید.اشاعه می دهید. که به حجاب وعفت عمومی جفا وخیانت می کنید.

  • یزدان
    0

    بخدا مشکل مردم فقیر ایران دوچرخه سواری ثروتمندان نیست .مردم ازگرانی دارند میمیرند اما بعضی ها بفکر دوچرخه سواری زنان ورفع فیلتر تویتر هستند

  • علی
    0

    مسئله این است که اکثریت مردم در حال حاضر با دوچرخه سواری و موتورسواری و بدحجابی زنان و هر نوع از ناهنجاریها موافقند و بدون شک دلیلش را باید در مال حرام و فعل حرام جستجو کرد . که مسئولین ما اکثرا به دلیل حرام خوری در راس گسترش منکرات و اشاعه فساد میباشند . و این چیزی است که هر کسی میتواند با کمی جستجو در خودش به ان برسد . و حرامخوری همان دلیلی است که ما افراد مسلمانی را میبینیم که به فساد روی میاورند و اشاعه فحشا میکنند و باعث تعجب میشوند و ما فکر میکنیم چرا . چرایش همان مال و فعل حرام است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها