۴۰ هزار تومان جریمه برای خودرو‌هایی که روی خط می‌رانند/ اتمام حجت پلیس برای رانندگی بین خطوط

درباره میزان جریمه وسایل نقلیه‌ای که در بین خطوط خیابان‌ها حرکت نمی‌کنند، بیشتر بدانید.

۴۰ هزار تومان جریمه برای خودرو‌هایی که روی خط می‌رانند/ اتمام حجت پلیس برای رانندگی بین خطوط

تردد وسایل نقلیه بین خط‌کشی خیابان‌ها، یکی از نکاتی است که پلیس راهنمایی و رانندگی بر آن تأکید بسیار دارد، چراکه این کار علاوه بر ایجاد نظم در حرکت خودروها، موجب کاهش آمار تصادفات نیز خواهد شد.

در موضوع انضباط ترافیکی رعایت حرکت وسایل نقلیه در بین خطوط عبوری امری مسلم است، چراکه خط کشی‌ در معابر خیابان‌ها به عنوان یکی از علائم راهنمایی و رانندگی در ۲ بخش عرضی و طولی نقش بسیار مهمی را در انضباط بخشی ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی ایفا می‌کنند.

در همین راستا سرهنگ عین‌الله جهانی معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در مکان‌هایی که خط‌کشی ایجاد شده است، رانندگان وسایل نقلیه باید در بین خطوط حرکت کنند و برای تغییر مسیر در حین حرکت، از چراغ راهنمای وسیله نقلیه خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه در زمان حرکت رانندگان بین خطوط، آرامش و انضباط مناسبی بر ترافیک معابر و بزرگراه‌های شهر (عبور و مرور) حاکم می‌شود، افزود: با توجه به ضرورت رعایت حقوق شهروندی و برای پیشگیری از وقوع حوادث، تصادفات و اتلاف وقت، شایسته است که بین خطوط حرکت کنیم.

سرهنگ جهانی با بیان اینکه انضباط ترافیکی، ایجاد آرامش در بین رانندگان و در نهایت کاهش تصادفات رانندگی را در پی دارد، افزود: حرکت نکردن وسایل نقلیه بین خطوط و یا تغییر مسیر بدون رعایت مقررات ۴۰ هزار تومان جریمه دارد.

این درحالی است که در تمام کشور‌ها عدم حرکت خودرو‌ها بین خطوط جریمه دارد و این موضوع تنها مختص به کشور ما نیست، همچنین برخی از مردم اطلاع کافی از قوانین راهنمایی‌ و‌ رانندگی ندارند و آگاه کردن آن‌ها از قوانین موجود، در کاهش جریمه و فرهنگ‌سازی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها