دستگاه هواساز در معدن وجود نداشته است/ آخرین خبرها درباره وضعیت کارگران معدن یورت

رییس مجلس برای بررسی میدانی حادثه انفجار معدن به منطقه تعدادی را مامور کرده است. در ادامه به بررسی مستندات و گزارش های انجام شده توسط این گروه می پردازیم.

دستگاه هواساز در معدن وجود نداشته است/ آخرین خبرها درباره وضعیت کارگران معدن یورت

تیم اعزامی در سه مرحله قبل، حین و بعد از واقعه دردناک انفجار معدن را مورد ارزیابی قرار داد تا شناسایی علل و عوامل انفجار به درستی آشکار شود. بررسی های اولیه نشان می دهد معدن فاقد دستگاه هوا ساز استاین و پس از حادثه برای تسهیل در عملیات امداد هواساز نصب کرده اند. طبق اظهارات مسولین استانی دولت 6 دستگاه «گاز سنج» در اختیار این منطقه قرار گرفته، حالا اینکه از این گاز سنجها استفاده یا خیر در دست بررسی است. انفجار در این معدن ذغال سنگ امری است طبیعی، مثلا در کشور چین سالانه شمار زیاد از کارگران معدن ذغال سنگ در پی انفجار جان خود را از دست می دهند، اما آنچه مهم است کارفرمایان این حوزه باید از حداکثر ایمنی کارگاه با بکارگیری لوازم ایمنی، از محافظت کامل محیط و کارگرها اطمینان حاصل کنند. پس از انفجار 33 تا 35 نفر زیر آوار حبس شده اند. 68تن برای عملیات امداد و نجات به داخل معدن رفته که از این تعداد متاسفانه 8 نفر کشته و بقیه مصدوم، که حال مصدومان پس از درمان بهبود یافته و مرخص شدند.

این گروه همچنین شماار کشته ها را 22 نفر اعلام نمودند: از این تعداد هویت یک نفر هنوز شناسایی نشده است. گفته می شود 6 نفر از دیگر اجساد معدنکارها حین عملیات نجات دیده شده که فعلا امکان بیرون آوردن آنها محیا نیست.

همچنین اعلام شده است: بعید است کسی در این ارتباط بازداشت شده باشد اما ظاهرا مدیریت معدن برای حفظ جان خود پس از بروز حادثه محل را ترک کرده و آنجا حضور نداشته است.

بهتر است بدانید قانون در مورد کار در معدن صراحت داشته و وزراتخانه صنایع و معادن، کارفرما در جهت حفظ ایمنی پرسنل مکلف به اجرای آن است.

منبع: جام جم

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها