حدادعادل: خط قرمز ما در مجلس، مخالف دولت رئیسی نبودن است/ قالیباف در لیست نهایی مورد توافق همه بود

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی (شانا) گفت: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است چون دولت آقای رئیسی را از خودمان و حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم.

حدادعادل: خط قرمز ما در مجلس، مخالف دولت رئیسی نبودن است/ قالیباف در لیست نهایی مورد توافق همه بود

«غلامعلی حدادعادل» امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: احزاب و تشکل ها وظیفه دارند کاندیداهای اصلح را به مردم معرفی کنند. ما هم به عنوان شورای ائتلاف فهرستی عرضه کردیم و معتقدیم که انتخاب نهایی با خود مردم است.

«مخالف دولت نبودن» خط قرمز در انتخاب افراد بود

وی با بیان اینکه قالیباف در لیست نهایی، مورد توافق همه بود، اظهار کرد: خط قرمز ما برای انتخاب کاندیداها، مخالف دولت نبودن است، چون دولت آقای رئیسی را از خودمان می‌دانیم و حمایت از دولت را وظیفه خود می‌دانیم.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: ما مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد بلکه باید مددکار دولت باشد.

حدادعادل گفت: در مجلس آینده باید بین نمایندگان وفاق و همکاری برقرار باشد. البته باید پاکدست و متخصص هم باشند.

تشریح سازوکار انتخاب لیست شورای ائتلاف

وی در تشریح ساز و کار انتخاب لیست شورای ائتلاف در انتخابات، تاکید کرد: ما از حدود ۶ ماه پیش از اواخر شهریورماه فعالیت انتخاباتی خود را در سراسر کشور آغاز کردیم و بیش از ۲۵۰۰ نفر در وبگاه شورای ائتلاف ثبت‌نام کردند. طی دو مرحله تعیین صلاحیت‌های شکلی و ماهوی در وزارت کشور و در شورای نگهبان سرانجام ۱۲۰۰ نفر باقی ماندند در شورای ائتلاف که داوطلب قرار گرفتن در فهرست ما بودند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: با همه ۱۲۰۰ نفر مصاحبه انجام شد و مصاحبه بر حسب تخصص‌های این داوطلبان افراد متخصص رشته خودشان با آنها مصاحبه می‌کردند و نمره می‌دادند. ۲۵۰ نفر از دل این ۱۲۰۰ نفر بیرون آمدند.

حدادعادل تاکید کرد: در گام دوم با این ۲۵۰ نفر مصاحبه تخصصی-سیاسی کردیم و از این ۲۵۰ نفر به ۹۰ نفر رسیدیم و این ۹۰ نفر در شورای انتخاب متشکل بود از شورای مرکزی ائتلاف منهای افرادی که نامزد مجلس شده بودند، به اضافه ۱۰ نفر شخصیتی که اضافه شده بودند. سرانجام از این ۴۰ نفر ۲۰ نفر انتخاب کردیم.

به دنبال تحول در فهرست شورای ائتلاف بودیم

وی با بیان اینکه نبود برخی نمایندگان فعلی در فهرست ما دلایل خاصی که مثلا نمره منفی داده باشیم ندارد، گفت: شورای ائتلاف بنا داشت در فهرست خودش نسبت به دوره قبل تحول ایجاد کند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه محسن دهنوی در فهرست ما بود و ما هم بنای بر تغییر او نداشتیم، اما جبهه پایداری از وی خواست برای رسیدن به وحدت انصراف دهد (با جایگزینی نبویان)، گفت: او به نفع وحدت انصراف داد.

حدادعادل تاکید کرد: انتخابات صحنه رقابت است و هر حرفی زده می‌شود. حالا برخی انصاف دارند و برخی هم ‌ندارند و کسی هم به قطار ایستاده سنگ نمی‌زند. قطار شورای ائتلاف چون درحال حرکت بوده، زخم زبان هم می‌خورد.

وی گفت: کسانی که کنایه می‌زنند، اگر در لیست قرار می‌گرفتند، باز هم از این حرف‌ها می‌زدند؟

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: در این دوره شهر ری و اسلامشهر را به منزله دو شهرستان جدا از تهران در نظر گرفتیم و همان سازوکاری که در مورد شهرستان‌های شانا اعمال کرده بودیم به این دو منطقه اعمال کردیم.

محسن دهنوی در فهرست ما بود و ما هم بنای بر تغییر او نداشتیم، اما جبهه پایداری از وی خواست برای رسیدن به وحدت انصراف دهد (با جایگزینی نبویان)

حدادعادل با بیان اینکه از شهرری نفر اولی به ما معرفی شد که ۱۱۷ رأی آورده بود و شورای انتخاب هم با توجه به رأی بالای آن نفر اول را برای قرار گرفتن در فهرست پیشنهاد شد، گفت: اما در آخرین ساعت شورای نگهبان نظرش در مورد آن فرد عوض شد و به ما اطلاع دادند.

وی تاکید کرد: ما به همه نامزدها گفته بودیم که کسانی که مایلند در فهرست ما باشند در فهرست‌های دیگر نباشند، ما مجددا وقتی آن صلاحیت نفر اول رد شد به شورای ائتلاف شهرری اطلاع دادیم و آقای یزدی‌خواه چون در چند لیست دیگر بود رد شدند و سه نفر دیگر را معرفی کردند.

رئیس شورای ائتلاف درخصوص فعالیت جمنا(جبهه مردمی نیروهای انقلاب)، گفت: جمنا اصلا در انتخابات مجلس هیچ وقت لیست نداده است و در سال ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است؛ نوبت قبل انتخابات مجلس در سال ۹۸ هم شورای ائتلاف بود که لیست داد.

حدادعادل خاطرنشان کرد: شانا در ۹۸ اولین‌بار در انتخابات فعال شد آن هم به صورت شورای ائتلاف بود که هر ۳۰ نفر ما انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف انقلاب اسلامی بین ۳۰ تا ۴۰ نفر شامل شخصیت‌های فعال سیاسی، دبیران احزاب، تشکل‌ها و نمایندگان و فعالان رسانه‌های و تعدادی از نمایندگان مجلس هستند، خاطر نشان کرد: انتخاب هر فرد جدیدی با رأی شورا صورت می‌گیرد. شورای ائتلاف ما در سراسر کشور فعال بوده و جزئیات فعالیت از ۹۸ تا ۱۴۰۲ در کتابچه‌ای در دست انتشار است.

میزان مشارکت در انتخابات قابل قبول خواهد بود

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز، گفت: اظهارنظر قطعی نمی‌توان کرد. من خودم احتمال می‌دهم که میزان مشارکت در حد قابل قبول باشد، البته تصدیق می‌کنیم به دلیل تحریم‌های سنگین که بیش از ۱۲ سال بر ملت ایران تحمیل شده، درصدی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی و بیکاری در رأی دادن شرکت نمی‌کنند.

حدادعادل تاکید کرد: درست است که رعایت حجاب مستلزم اعتقاد است و حجاب یک امر شرعی است که وقتی کسی معتقد باشد، آن را رعایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران یک جمهوری سکولار نیست و بر پایه دین استوار شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بوده و حکومت ما حکومت اسلامی است و آنچه در اسلام حرام شده، حکومت ما هم آن حکم را در جامعه اجرا می‌کند، گفت: فعالیت فرهنگی لازم است ولی هر امر فرهنگی باید یک قانون هم داشته باشد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: در قانون عفاف و حجاب سعی شده کسانی که می‌خواهند حدود شرعی و اسلامی را بشکنند، با قانون مواجه باشند.

حدادعادل گفت: زنان ایرانی در حالی که کسی مزاحم آنها نیست هم به حجاب علاقمندند و علیرغم تبلیغات دشمن از یکسال و نیم پیش که خواستند زنان حجاب بردارند، درصد کمی از زنان در کل کشور هستند که رعایت نکرده باشند و قانون هم با توجه به این واقعیت‌ها تدوین شده است.

مجلس یازدهم کارنامه موفقی داشت

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره عملکرد مجلس یازدهم نیز، گفت: مجلس یازدهم مجلس موفقی بود و امیدواریم مجلس دوازدهم مکمل آن بخصوص در حوزه اقتصادی و ساماندهی فضای مجازی باشد.

حدادعادل تاکید کرد: مهمترین انتظار ما از مجلس دوازدهم پافشاری بر اصول انقلاب و تلاش برای تحقق سیاست‌های کلی مد نظر رهبری است که مجلس یازدهم را انقلابی نامیدند.

وی همچنین در خصوص هزینه‌های خرج شده برای کشورهای منطقه توسط ایران گفت:  ما خبر نداریم که این هزینه‌ها کجاست. ولی سیاست ما در منطقه ایجاد امنیت و صلح است و شما می‌دانید از زمانی که رژیم صهیونیستی در منطقه به وجود آمده صلح و امنیت از بین رفته و ایران در تلاش برای برقراری امنیت در منطقه است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خاطرنشان کرد: ایران می‌خواهد امنیت را به خود کشورهای منطقه واگذار کند اما امریکا در منطقه کودتا می‌کند، کشور به وجود می آورد و رژیم جعل می‌کند به همین خاطر ایران می‌خواهد مردم منطقه خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • جامدار
    1

    دولت را از خودمان می دانیم !!!

  • علی
    0

    اخه نمیدانم مگه شما چه کاره اید.

  • ناشناس
    0

    نماینده مجلس نماینده مردم است یا دولت؟ ...!؟

  • ناشناس
    0

    اصلح بفرستيم به مجلس به شرطي كه مخالف دولت رئيسي نباشد ،درود بر اصلحي كه بااين فكر به مجلس مي رود ،چه مجلس قوي مي شود

  • ناشناس
    0

    معیار باید حق و عدالت و خدمت گزاری باشه نه مخالف دولت نبودن.
    به کجا رسیدیم؟؟؟؟!!!!

  • ناشناس
    0

    اگه شما رای بیارید یعنی مردم تهران اندازه دو ارزن سواد سیاسی ندارند. محال است همان تعداد اندک هم به شما رای دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها