قائم مقام حزب اعتماد ملی:

اصلاح‌طلبان از شهرهای کوچک و تک‌نامزدی در انتخابات مجلس غافل نشوند

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت‌: نباید نسبت به این حوزه‌های انتخابیه بی‌تفاوت بود و شهرهای کوچک را قربانی رویکردی کرد که در تهران و سایر کلانشهرها وجود دارد، چون در شهرهای کوچک به دلیل علقه‌های قومی، قبیله‌ای و محلی مشارکت نسبی وجود دارد.

 اصلاح‌طلبان از شهرهای کوچک و تک‌نامزدی در انتخابات مجلس غافل نشوند

اسماعیل گرامی‌مقدم قائم مقام حزب اعتماد ملی در مصاحبه با روزنامه اعتماد از ائتلاف‌ها و اختلافات انتخاباتی سخن گفت.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

واقع آن است که مجلس دوازدهم با حضور یا بدون حضور اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و گروه‌های میانه‌رو بالاخره تشکیل شده و مقدرات مردم را به دست می‌گیرد.

 یک بخش از انتخابات، ترکیب نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه بالای 2نامزد (3نامزدی، 5نامزدی تا 30نامزدی در تهران) است که اغلب تابعی از لیست‌های احزاب اصلی کشور هستند. پیروز انتخابات و سرنوشت آینده را همین صندلی‌ها تعیین می‌کنند. اصلاح‌طلبان کمتر به اهمیت این حوزه‌ها توجه می‌کنند. اما اکثر کرسی‌های مجلس در ایران که برآمده از نظام انتخاباتی ایران است، کرسی‌های تک نامزدی و 2نامزدی هستند.

یک سناریوی محتمل، آن است که از یک طرف، اصلاح‌طلبان به اندازه اعلام لیست‌های مورد نظر خود، احراز صلاحیت شوند و از سوی دیگر، میان اصولگرایان هم وحدت نظری ایجاد شود. در این صورت شاهد رقابت اصولگرا-اصلاح‌طلب خواهیم بود. 

 نباید نسبت به این حوزه‌های انتخابیه بی‌تفاوت بود و شهرهای کوچک را قربانی رویکردی کرد که در تهران و سایر کلانشهرها وجود دارد، چون در شهرهای کوچک به دلیل علقه‌های قومی، قبیله‌ای و محلی مشارکت نسبی وجود دارد. در سطح کلان اما این مشارکت در گروی رفتار شورای نگهبان و نظام حکمرانی است. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها