۲ هزار و ۱۷۹ نفر دانش‌آموز پسر البرزی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: راهیان نور پسران امسال با اعزام ۱۷ کاروان و ۲ هزار و ۱۷۹ نفر دانش آموز در بخش‌های عمده که بیشتر آنها از کرج هستند انجام می‌شود.

۲ هزار و ۱۷۹ نفر دانش‌آموز پسر البرزی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

سردار سیدیوسف مولایی امروز در نشست خبری راهیان نور که در مدرسه ابتدایی رهروان کوثر برگزار شد، اظهار داشت: راهیان نور که سالیان سال در ابعاد واقشار مختلف برگزار می‌شود یک عملیات فرهنگی بسیار بزرگ در ابعاد تربیتی است که از 8 سال دفاع مقدس بر می‌خیزد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف دغدغه‌های بسیاری برای حفظ تمدن و اصالت خود دارند، افزود: کشور ما با چنین تمدنی باید برای شناساندن ارزشها و تمدن خود از دانش آموزان و مدارس استفاده کند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ادامه داد: نگاه ما به دفاع مقدس یک نگاه رزمی و حادثه‌ای نبوده بلکه یک مدرسه عشق است و ارزشهای انقلابی که در آن مشق شده حول انسان محوری بوده است.

سردار مولایی با بیان اینکه تجهیزات ما در مقابل دشمن زیر صفر بود و تمام دنیا با ما درجنگ بودند که حتی یک سیم خاردار به ما نمی‌فروختند، عنوان کرد: جنگ ما درس اعتماد به نفس به جوانان بود.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه اول جنگ به دلیل تفرقه‌هایی که وجود داشت فقط توانستیم 100 کیلومتر پیشروی داشته باشیم، تصریح کرد: اما در 9 ماهه دوم جنگ با سایه وحدت و همدلی توانستیم 90 درصد خاک خود را پس بگیریم و خرمشهر را آزاد کنیم.

سردار مولایی با اشاره به اینکه دانش آموزان باید بصیرت انقلابی داشته باشند و بتوانند دشمن را بشناسند، خاطرنشان کرد: ما 36 هزار دانش آموز شهید داریم و کشور ما دارای تمدن و ایثارگری با عظمتی است.

وی با بیان اینکه راهیان نور پسران امسال با اعزام 17 کاروان و 2 هزار و 179 نفر دانش آموز در بخش‌های عمده که بیشتر آنها از کرج هستند انجام می‌شود، گفت:در این اردو پخش فیلم روز، کلاسهای آموزشی نظامی، آموزشهای کار در شب با حضور رزمندگان قدیمی، اجرای تئاتر، برپایی غرفه‌های سوغات برای ترویج کار و حضور مدافعان حرم برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ادامه داد: در اعزام راهیان نور دختران حدود2 هزار و 291 نفر با عوامل به این اردو در سال جاری اعزام شدند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها