پرنده فروشی های غیر مجاز در نظرآباد پلمپ می شوند

فرماندار نظرآباد از پلمپ پرنده فروشی ها و دام فروشی های غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

پرنده فروشی های غیر مجاز در نظرآباد پلمپ می شوند

محمدرضا فلاح نژاد با اشاره به پیش رو بودن عید قربان، اظهار کرد: تمهیداتی برای ذبح قانونی و بهداشتی دام در نظرآباد اندیشیده شده است.

وی در ادامه از جانمایی ۴ نقطه در شهرستان نظرآباد برای ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان خبر داد و افزود: اداره دامپزشکی این شهرستان بر تمام مراحل این اقدام نظارت خواهد داشت.

فلاح نژاد با بیان اینکه ذبح غیر بهداشتی دام در خیابان و محل زندگی و غیره موجب انتشار بیماری های مختلفی می شود، تصریح کرد: لازم است که مضرات ذبح دام به صورت غیر بهداشتی فرهنگ سازی شود تا شاهد این موضوع در شهرستان نباشیم.

وی در بخش دیگری از برگزاری کارگروه مبارزه با شیوع بیماری های دام و پرندگان در شهرستان نظرآباد خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگروه با هدف جلوگیری از شیوع بیماری هایی چون سل، آنفولانزا پرندگان و غیره برگزار شد.

فرماندار نظرآباد جلوگیری از انتقال غیر مجاز دام و پرندگان توسط نیروی انتظامی را یکی از مصوبات این کارگروه اعلام کرد و گفت: انتقال پرندگان و دام ها به صورت غیر مجاز می تواند موجب انتقال بیماری های مشترک دام و انسان و غیره شود.

وی با بیان اینکه پرنده فروشی ها و دام فروشی های غیر مجاز در نظرآباد پلمپ می شوند، تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده فروش غیر مجاز دام و پرنده، مراتب را به واحد بازرسی اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاع اطلاع دهند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها