۱۳۵ پرونده واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی فردیس ارجاع شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردیس اعلام کرد که در ادامه طرح ویژه نظارتی نوروز وهمچنین اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای صنفی، پرونده ۱۳۵ واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی فردیس ارجاع شد.

۱۳۵ پرونده واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی فردیس ارجاع شد

داود مافی افزود: در فروردین و اردیبهشت ماه جاری حدود هفت هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۳۵ واحد صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی فردیس معرفی شدند.

وی ارزش ریالی تخلفات واحدهای صنفی را هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلف واحدهای صنفی گرانفروشی ، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت وعدم صدور فاکتور بوده است.

مافی اظهار داشت: به منظور تعادل سازی قیمت ها و تنظیم بازار حدود ۱۰۰ تن روغن مایع خوراکی، ۳۲۰ تن برنج، ۲۳۰ تن شکر و۱۴ تن گوشت منجمد از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق فروشگاه ها با قیمت مصوب در شهرستان فردیس توزیع شده است.

همچنین روزانه حدود ۱۰ الی ۲۰ تن مرغ گرم در شبکه منتخب صنوف وسازمان میادین شهرداری به عنوان مباشران توزیع جذب و توزیع می شود.

وی ادامه داد: سهمیه مرغ گرم تنظیم بازار شهرستان فردیس از محل پایانه های توزیع عمده مرغ درشهر کرج تامین می شود که برای هر کیلو مرغ حدود سه هزار ریال هزینه حمل وبارگیری وتخلیه لحاظ می گردد و مرغ گرم در پایانه توزیع شهرستان هر کیلوگرم 241 هزارریال به عاملین خرده فروش عرضه و در نهایت به قیمت مصوب هر کیلو گرم 249 هزار ریال به مردم فرو.خته می شود.

رییس اداره صنعت، معدن وتجارت فردیس در بخش دیگری از سخنانش از شناسایی ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی نیمه فعال و غیرفعال در شهرک صنعتی سیمین دشت این شهرستان خبرداد و گفت:

پرونده این واحدهای صنعتی به منظور طرح در کارگروه رفع موانع تولید استان ابتدا در کمیته فنی شهرستان با اولویت بیشتری مد نظر قرار گرفته تا مشکلات صنعتگران برطرف شود

وی اهم مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی را کمبود نقدینگی، تسهیلات بانکی، مالیاتی ،بیمه تامین اجتماعی و استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برشمرد.

مافی بیان داشت: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال در شهرک صنعتی سیمین دشت کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند که باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال دربیش از ۱۳ هزار واحد صنفی دارای مجوز پروانه کسب برای رفع مشکلات این واحدهای صنفی نیز کارگروه رفع موانع تولید واحدهای صنفی در فردیس فعال شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها