رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج:

شهرداری‌های البرز در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب پای کار نیستند

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به هجوم سگ‌های بلاصاحب از مناطق اطراف به کرج گفت: شهرداری‌های استان البرز در موضوع جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب پای کار نیستند.

شهرداری‌های البرز در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب پای کار نیستند

محمد مسیبی روز چهارشنبه به شکایت‌های مردمی از موارد سگ گزیدگی و هجوم سگ‌های بلاصاحب به حاشیه‌ها و محدوده‌های درون شهری کرج اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری کرج به تنهایی از امکانات و ظرفیت لازم برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد برخوردار نیست و باید سایر شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کمک کنند.

وی در خصوص اقدامات مدیریت شهری کرج برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب گفت: چهار قرارداد با پیمانکاران منعقد کرده‌ایم که در قالب این قراردادها باید شرکت‌های پیمانکاری چهار هزار قلاده سگ را زنده‌گیری و تحویل مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در حلقه دره و باغستان کرج بدهند.

مسیبی اظهار داشت: در مراکز ساماندهی سگ‌های بلاصاحب شهرداری کرج ، دامپزشکان مستقر شده و خدماتی در زمینه درمان و عقیم‌سازی این سگ‌ها ارائه می‌دهند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: اکنون بیش از ۶۰۰ قلاده سگ در مرکز نگهداری سگ‌های حلقه دره ساماندهی شده و تلاش‌ها بر این است تا با کمک مردم و شرکت‌های پیمانکاری سگ‌های بلاصاحب جمع‌آوری شوند.

وی بیان داشت:هجوم سگ‌ها از مناطق همجوار ضرورت مشارکت سایر شهرداری‌های استان البرز را می‌طلبد تا بتوان این مشکل را به کمترین سطح رساند.

مسیبی گفت: روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب برقرار می‌شود.

وی اظهار داشت: هرچند مدیریت شهری کرج تلاش می‌کند تا موضوع ساماندهی و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد خاتمه یابد اما باز با هجوم بیشتر سگ ها مواجه هستیم که باید در این زمینه سایر دستگاه‌ها کمک کنند.

مسیبی افزود: واکسیناسیون و عقیم‌سازی هر قلاده سگ ۶۰۰ هزار تومان هزینه برای شهرداری کرج در بردارد.

وی از شهروندان خواست درصورت مشاهده یا مزاحمت سگ های بلاصاحب با سامانه ۱۳۷ شهرداری کرج تماس بگیرند تانسبت به جمع آوری این سگ اقدام شود.

برخی شهروندان کرجی طی روزهای اخیر در تماس تلفنی با خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز خواستار جمع آوری سگ های ولگرد در مناطقی همچون کلاک ، حصار و مهرشهر کرج شدند.

استان البرز دارای ۱۷ شهر و ۲۸۸ روستا است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها