مدیرکل راهداری استان البرز:

بیش از هفت میلیون تن کالا در البرز جابه جا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا اوایل آذرماه، هفت میلیون تن انواع کالا بین این استان و مناطق مختلف کشور جابه جا شده که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد افزایش نشان می دهد.

بیش از هفت میلیون تن کالا در البرز جابه جا شد

گودرز محمودی روز چهارشنبه به مناسبت ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل اظهار داشت: دراین مدت ۵۶۸ هزار مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی و خودروهای سبک عمومی بین شهری البرز جابه جا شده که دراین بخش نیز شاهد افزایش 11 درصدی نسبت به پارسال هستیم .

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۸ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر ، ۸۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا و ۹ شرکت حمل و نقل بین المللی در استان البرز فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز به خدمات و حمایت های انجام شده از رانندگان خودروهای عمومی حمل و نقل بار و مسافر استان اشاره کرد و گفت : امسال ۱۰ هزار و ۱۲۰ حلقه لاستیک در اختیار این رانندگان قرار گرفته است.

محمودی بیان داشت: امسال نیز برای ارتقای سطح خدمات، علاوه بر نظارت و بازدید های مستمر، در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ به ۷۷ مورد از تخلفات شرکت ها و ۶۶ مورد از تخلفات رانندگان رسیدگی و اعمال قانون انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰ مجتمع خدماتی- رفاهی، هشت پاسگاه پلیس راه، سه مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین، یک پایانه مسافربری و پایانه حمل کالای سیمان دربخش خدمات حمل و نقل عمومی و جاده ای استان فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز، استفاده از تجهیزات حمل و نقل هوشمند برای مدیریت تردد در محورها با بهره برداری از تجهیزاتی مانند ۴۶ دستگاه تردد شمار و ۳۳ دوربین نظارت تصویری، ۳۱ سامانه ثبت تخلفات هوشمند و ۶ دستگاه تابلوی VMS به عنوان بخش دیگری از امکانات شبکه حمل و نقل و خدمات جاده ای استان برشمرد.

وی ، بروز رسانی سامانه ۱۴۱ با ظرفیت ۲۴۰ تماس همزمان و پاسخگویی به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۷۶ تماس طی هشت ماه و نصب و راه اندازی ۱۳۴ دستگاه ردیاب بر روی خودروهای راهداری از اقدامات سال جاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نام برد.

بهسازی راه های البرز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بهسازی راه های استان اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت استان البرز، راهداری بهسازی و ارتقای ایمنی راه های استان را در اولویت کاری قرار داده است.

تعریض بخشی از خط شمالی آزاد راه تهران - کرج در محدوده های مناطق گرمدره ، پل فردیس تا مهرویلای کرج، خط کشی ۴۰۰ کیلومتر از راه های استان، نصب ۲ هزارو ۴۸۲ تابلو و علایم اخباری،

نصب و نگهداری سیستم روشنایی در سطح آزادراه ها و محور کرج - چالوس به طول ۱۰۱ کیلومتر، لکه گیری، درزگیری، روکش آسفالت، تسطیح، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در سطح راه های استان از مهمترین فعالیت های سالجاری در بخش راهداری البرز بوده است .

محمودی گفت: اجرای طرح مدیریت سرعت در مناطق پرتصادف در سطح راه های استان ، دیوارچینی در محور کرج - چالوس به طول سه کیلومتر ، ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه به طول ۶ کیلومتر در محور کیانمهر - ماهدشت و هشت نقطه دیگر از راه های استان، تعمیر و مرمت سه دستگاه گالری در محور کرج - چالوس و تعمیر، مرمت و مقاوم سازی ۱۰ دستگاه پل در راه های استان بخش دیگری از فعالیت های انجام شده سال این اداره کل به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز ، ساخت، بهسازی و آسفالت بیش از ۴۰ کیلومتر راه روستایی، ساخت و نصب پل های عابر پیاده، توزیع بیش از ۴۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران، ایمن سازی فیزیکی هفت مدرسه حاشیه راه های استان و همکاری برای راه اندازی سیستم کنترل سپهتن در پلیس راه خاتم آزادراه کرج-تهران را به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها عنوان کرد.

استان البرز دارای یک هزارو ۳۱۵ کیلومتر راه ، شامل ۱۵۹ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۲۴۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی است و ۹۱۵ کیلومتر راه روستایی است که از کل راه های استان ۲۷۶ کیلومتر آن جزو راه های شریانی و ۱۱۴ کیلومتر آن جزو راه های ترانزیتی می باشد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها