افتتاح ۱۵ پروژه حوزه پسماند در کرج/ آغاز فعالیت واحد پیرولیز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افتتاح ۱۵ پروژه در حوزه پسماند با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

افتتاح ۱۵ پروژه حوزه پسماند در کرج/ آغاز فعالیت واحد پیرولیز

احمد خیری، در نشستی که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شده بود، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای ساماندهی حلقه دره، گفت: سیاست‌های کلی مدیریت شهری و نظام محیط زیست شهری مبتنی بر کاهش تولید پسماند و دفع حداقلی و افزایش بازیافت است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه برای تحقق سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه مدیریت پسماند برنامه‌هایی در دستور کار است و زیرساخت‌های خوبی نیز فراهم شده است.

افتتاح فاز اول کارخانه کمپوست کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: بعد از گذشت پنج سال از تأسیس واحد پیرولیز که بازیافت ۱۰۰ درصدی کیسه‌های پلاستیکی را انجام می‌دهد توانستیم اسفند سال گذشته مجوز آن را بگیریم و اکنون شروع به کار کرده است.

خیری همچنین افزود: کارخانه کمپوست با ظرفیت ۳۵۰ تن که ۱۰ هکتار از اراضی اطراف را آلوده کرده بود اورهال شده است و فاز یک آن با سرمایه ۱۰ میلیاردی بخش خصوصی همراه با بازسازی خطوط قدیمی تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: امسال سال متفاوتی برای سازمان مدیریت پسماند است و ۱۵ پروژه با ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

دفن زباله باید به حداقل برسد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: از جمله برای اولین بار لندفیل مهندسی بهداشتی با هفت هکتار مساحت و اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تا تیرماه به اتمام خواهد رسید.

خیری گفت: تلاش می‌کنیم با تکنولوژی‌های روز، دفن زباله را به حداقل برسانیم و در این راه باید سایر دستگاه‌های مسئول همچنین شهرداران شهرهای اقماری قدرالسهم خودشان از هزینه‌ها را پرداخت کنند تا بتوانیم اقدامات مثبتی را انجام بدهیم.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها