در صورت نیاز، به حیات وحش غذارسانی می‌کنیم

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست همواره  توجه و نظارت بر  وضعیت حیات وحش دارند و در صورت بروز مشکل، به ویژه برای گونه‌های علفخوار با توزیع علوفه، نسبت به غذارسانی به آنها اقدام می‌کنند.

در صورت نیاز، به حیات وحش غذارسانی می‌کنیم

فردین حکیمی مدیرکل محیط زیست البرز اظهار کرد: با شیوع بیماری، با اعمال برخی پروتکل‌های خاص، از روزهای ابتدایی امسال بسیاری از واحدهای صنفی از جمله واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها و ... در مناطق مختلف استان تعطیل هستند.

حکیمی در پاسخ به گزارش‌های مردمی مبنی بر مشکل تامین مواد غذایی روباه‌ها بعد از بسته شدن رستوران‌های جاده چالوس گفت: روباه حیوانی همه چیز خوار است و بیشتر جوندگان، پرندگان و حشرات را شکار می‌کند. در مواقعی که با کمبود مواد غذایی مواجه شود به لاشه خواری هم روی می‌آورند. همچنین می‌توانند از میوه‌های گوشتی، دانه‌ها و ریشه گیاهان و سایر پسماندهای غذایی تغذیه کند.

حکیمی ادامه داد: روباه از گونه‌های جانوری هستند که همواره در داخل روستاها و حاشیه آنها فعالیت و زیست دارند و هیچ مشکلی برای تامین غذا ندارند و اینکه ادعا گردید این گونه و یا سایر گونه‌ها با مشکل غذا مواجه گردیده، صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوال شهروندان مبنی بر بروز نگرانی در گروه‌های حامی محیط زیست و حیات وحش در خصوص تامین مواد غذایی روباه‌ها گفت: مسئله تعطیلی رستوران‌ها مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند و حیات آنها را به خطر نمی‌اندازد.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست همواره توجه و نظارت بر وضعیت حیات وحش دارند و در صورت بروز مشکل، به ویژه برای گونه‌های علفخوار با توزیع علوفه، نسبت به غذارسانی به آنها اقدام می‌کنند.

حکیمی افزود: تا کنون هیچ گزارش مبنی بر اینکه حیات این گونه‌ها در استان به خطر افتاده باشد دریافت نکرده‌ایم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها