ضبط ۱۱۲ تن فرآورده دامی در البرز/۳۴ تن معدوم شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی البرز گفت: تا پایان آبان ماه ۶۲ واحد عرضه فرآورده خام دامی پلمپ شده است.

ضبط ۱۱۲ تن فرآورده دامی در البرز/۳۴ تن معدوم شد

سید محسن ابوترابی با اشاره به اجرای طرح برخورد با واحدهای تولید خوراک غیرمجاز دام و طیور در استان اظهار کرد: برخورد با واحدهای تولید خوراک غیرمجاز دام و طیور طرح تازه‌ای نیست ولی با توجه به اینکه برخی از این واحدها علی رغم هشدارهای صادر شده برای اخذ مجوز نسبت به این مقوله بی تفاوت بودند، امسال با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

وی ادامه داد: تا کنون پنج واحد غیرمجاز تولید خوراک دام و طیور در استان شناسایی شده که دو مورد از آنها امسال پلمب شدند و سه مورد از آنها نیز درخواست لازم برای صدور مجوز را ارائه دهند.

وی با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی مجاز افزود: در حال حاضر ۲۲ واحد مجاز تولید خوراک دام و طیور در استان فعالیت دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به نظارت مستمر بر وضعیت عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور در استان گفت: تا پایان آبان ماه ۳۲ هزار و ۴۷۰ بازدید از مطبخ‌ها، رستوران‌ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های مواد پروتئینی استان صورت گرفت.

وی درادامه افزود: در بازدیدهای انجام شده بالغ بر ۱۱۲ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط شده است که از این میزان ضبطی ۳۴ هزار و ۴۸۲ کیلوگرم نیز معدوم سازی شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی البرز گفت: ازابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در خصوص تخلفات مرتبط با مراکزعرضه فرآورده‌های خام دامی استان بالغ بر ۱۷۳ پرونده تشکیل و به مراکز قضائی یا تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

ابوترابی تاکید کرد: در این رابطه طی بازدیدهای انجام شده از مراکز مجاز عرضه فرآورده های خام دامی در استان البرز ۶۲ واحد به دلیل تخلفاتی که داشتند، پلمب شد.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها