وزیر دارایی ترکیه: نوسانات بازار ارز موقتی است

ناجی آغبال وزیر دارایی ترکیه: تحولات هفته های اخیر سوریه تاثیراتی را در بازارهای جهانی داشت که به تبع آن نوساناتی در بازار ارز ترکیه رخ داد اما این شرایط موقتی است.

وزیر دارایی ترکیه: نوسانات بازار ارز موقتی است

ناجی آغبال در استانداری اوشاک به مصاحبه با خبرنگاران پرداخت و اظهار کرد: چند هفته اخیر به دلیل تحولات سوریه و همچنین تصمیمات بانک های مرکزی کشورهای غربی در خصوص بهره بانکی، نوساناتی در قیمت ارز و نفت بازارهای جهانی به وجود آورده که در بازار ترکیه نیز تاثیرگذار بوده است.
وی اضافه کرد: نوسانات حاکم در بازار ارز ترکیه موقتی است و تداوم نخواهد داشت و این موقتی بودن را همه می دانند.
وی تاکید کرد: جای نگرانی نیست چرا که اقتصاد ترکیه دارای پایه های قوی است و این نوسانات تاثیری در رشد اقتصادی و توسعه کشور نخواهد گذاشت.
وزیر دارایی ترکیه تصریح کرد: اقتصاد ترکیه همه موانع پیشرفت را از میان برداشته به طوری که پس از کودتای نافرجام 15 جولای 2016 رشد اقتصادی کشور از 2.3 درصد به رشد 7.4 درصدی در سال گذشته میلادی رسید و بر اساس آمارهای موجود، در سه ماهه اول سال 2018 نیز اقتصاد کشور در تمام ابعاد از جمله سرمایه گذاری، اشتغال، صادرات و قدرت خرید مصرف کننده به روند مثبت و صعودی خود ادامه می دهد.
این سخنان وزیر دارایی در حالی عنوان می شود که روند صعودی نرخ ارز به ویژه دلار و یورو در بازار ترکیه از چند هفته قبل شروع نشده بلکه از ماه ها قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها