سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان افغانستان

بیش از ۶.۵ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند

سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان افغانستان در گزارشی اعلام کرد: شمار افرادی که در این کشور با گرسنگی شدید روبه‌رو هستند، به بیش از ۶ ‌ونیم میلیون نفر می‌رسد.

بیش از ۶.۵ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه هستند

به گزارش «طلوع‌نیوز»، سازمان حفاظت از کودکان افغانستان در حالی شمار افرادی که در حال حاضر در افغانستان با گرسنگی شدید روبه‌رو هستند را بیش از ۶ ‌ونیم میلیون نفر اعلام کرده که در سال ۲۰۱۹، تعداد افراد در معرض گرسنگی شدید ۲ و نیم میلیون نفر بود.

در گزارش سازمان حفاظت از کودکان آمده است که میزان گرسنگی در هشت کشور از جمله افغانستان، ۵۷ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو، ‌هائیتی، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن از کشورهایی هستند که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بیشترین افراد گرسنه را داشته اند.

میر شکیب میر، کارشناس مسایل اقتصادی، تقویت کشاورزی، افزایش سرمایه گذاری و کمک به افراد آسیب پذیر را راه‌حل مشکل افزایش فقر در این کشور ارزیابی کرد.

سیر قریشی، دیگر کارشناس مسائل اقتصادی نیز در این رابطه گفت: «در کوتاه مدت، برای کاهش فقر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای امدادرسان و حکومت افغانستان برای خانواده‌های فقیر هستیم.

پیش از این، اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد گفته است که اوضاع بد اقتصادی سبب کاهش درآمد و افزایش بیکاری شده و مردم مجبورند ۷۱ درصد درآمد خود را صرف خرید مواد غذایی کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها